«Укрпошта» у всьому звинуватила сортувальний центр Міжнародного аеропорту «Бориспіль»
У липні 2019 року чоловік звернувся до «Укрпошти», щоб відправити до Австрії посилку. Однак адресат відправлення не отримав, тому що речі чомусь відправили до США. А згодом посилка зовсім загубилася.
Чоловік не раз звертався до «Укрпошти», щоб дізнатися де посилка і що компанія робить, щоб її розшукати та доставити. Кожен раз йому відповідали, що ось-ось його речі знайдуть і все буде добре. Проте йшов час, а відправлення так і не знаходилось.
Згодом, за інформацією з офіційного сайту «Укрпошта» стало відомо, що посилку нібито повернули в Україну. Але фактично її втратили, тому що ніхто її більше не бачив і інформації щодо неї вже ніде не було. Тому чоловік подав позов до Шевченківського районного суду Києва, щоб компенсувати збитки.
Чоловік просив суд стягнути з «Укрпошти» 2 тис. 558,92 грн. Ця сума складалася з 787,68 грн, які сплатили за пересилку відправлення, 13,17 грн 3% річних та 1 тис. 758,07 грн відшкодування відповідно до регламенту поштових посилок та Всесвітньої поштової конвенції.
В «Укрпошті» повинні були знати, що проти них подали позов. Проте ніякі заперечення суду не надали та взагалі, ніяк не відреагували на позов. Суд упевнився, що в компанії отримали документи про відкриття провадження і це підтверджувалося їх же рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення. Але поки компанія ніяк не реагувала на суперечку, водночас чоловік збільшував свої вимоги. Він хотів, щоб «Укрпошта» додатково заплатила ще 7 тис. грн за послуги його адвоката.
Тому суд вирішив, що можна вирішити справу і без участі «Укрпошти». Він встановив, що посилка помандрувала по світу, проте не прибула туди, куди треба. Факт сплати за відправлення підтверджувався чеком, тому не було підстав відмовляти у компенсації.
До того ж чоловік просив повернути гроші, коли стало зрозуміло, що посилку втратили. Проте в «Укрпошті» намагалися відшкодування уникнути та водили за носа, розповідаючи про розшук речей. Хоча правила Всесвітньої поштової конвенції чітко встановлюють строки, коли компанія має визнати свою провину та компенсувати збитки.
Чоловік подав вимогу виплатити гроші у серпні 2019 року. Двомісячний строк на розшук відправлення минув у жовтні та в разі, якщо посилку не було знайдено, у листопаді повинні були виплатити компенсацію. Але цього не зробили, тому окрім вартості відправлення клієнт «Укрпошти» мав право і на виплату відшкодування.
Таке рішення прийняв у січні 2021 року суддя Шевченківського районного суду. Він вирішив, що «Укрпошта» має виплатити все, що просить клієнт: 2 тис. 558,92 грн за загублену посилку та 7 тис. грн на правову допомогу.
Коли в «Укрпошті» дізналися про це рішення, то захотіли, щоб суд його переглянув. В державній компанії заявили, що замість Австрії посилку відправили до США не по вині «Укрпошти», а внаслідок помилки сортувального центру Міжнародного аеропорту «Бориспіль». Як відреагував на цю заяву суд – не відомо. Проте, «Укрпошті» не вдалося зупинити процес, за яким компанія мала виплатити гроші клієнтові.
Укрпошта розширила перелік варіантів ідентифікації отримувача при видачі посилок та листів. Відтепер отримати поштове відправлення можна в усіх автоматизованих відділеннях без пред’явлення документів, що посвідчують особу одержувача. Для цього достатньо лише пред'явити код, що надійде в SMS-повідомленні.
«Від 27 грудня у всіх відділеннях Укрпошти можна отримати відправлення без документів – за допомогою SMS-повідомлення. Нововведення діє для фізичних осіб та за умови, що вказано номер телефону отримувача», – повідомляє пресслужба національного поштового оператора.
Вимоги для отримання поштового відправлення за SMS наступні:
Інформатор розповідав, що чоловік чекав на лист з Молдови, але листоноша не знайшла його житло у боксі для човнів.