Як працює Пенсійний фонд на деокупованих територіях Харківщини

Запрацював сервісний центр Пенсійного фонду України у Барвінкове, Ізюмі, Барвінкове

Як працює Пенсійний фонд на деокупованих територіях Харківщини

20 вересня відновив обслуговування громадян на звільненій від окупації Харківщині сервісний центр у місті Барвінкове. За минулий тиждень після тривалої перерви відновили роботу сервісні центри Фонду у містах Балаклія, Ізюмі та селищі Чкаловському (Чугуївський район) Харківської області. Найближчим часом готуються до прийому громадян підрозділи у містах Вовчанську та селищі Великий Бурлук.

Скільки людей не отримували пенсії поки вони були в окупації і соціальні виплати, що це за категорії? Чи всі, хто був на території окупованих не мали доступу до своїх пенсій? Про це розповів голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус

«Пенсійний фонд за весь час війни не припиняв нарахування для цих людей, - сказав Євген Капінус. - І відповідно всі кошти, яка людина повинна була отримати - фінансувалися. Я б розділив це питання на дві складові. Перша - це ті люди, які отримували через банк  свої кошти. І люди, які отримували через пошту. Якщо говорити про людей, які отримували через банк , то в сьогоднішніх умовах прикладається максимум зусиль для того, щоб людина могла отримати доступ до банківської інфраструктури. Сьогодні всі регіони працюють над тим, щоб максимально на звільнених територіях в найбільш стислі терміни почали працювати банкомати, відділення банків. Щоб людина,  могла зняти свою пенсію», - проінформував очільник ПФУ. І додав, що сьогодні Укрпошта теж робить все можливе, щоб в дуже стислі терміни відновити роботу і дійти до людей. 

«Вже відновлено видачу пенсій в Балаклеї, в ряді інших населених пунктів, куди  пошта вже доїжджає. Вона відповідно має  весь ресурс, який людина повинна отримати з початку того періоду, коли не отримувала кошти», - сказав Євген Капінус.

Щодо питання, а чи можуть люди, які мають картку, але не мають доступу до банківської інфраструктури, перевести гроші з карти на Укрпошту, то голова правління ПФУ повідомив, що минулої п’ятниці  було прийнято відповідне рішення Кабінету міністрів. «Якщо людині складно звернутися до пенсійного фонду , щоб перевести свої виплати з банку на пошту, чи з пошти на банк , то надана можливість в сьогоднішніх умовах писати відповідні заяви на адресу міських голів або селищних старостатів, або військової адміністрації , для того щоб ці заяви надходили до нас, - розповів він. - І тоді ми переводимо ці виплати з банку на пошту і пошта буде здійснювати відповідні виплати, якщо є така необхідність». 

Крім того, Євген Капінус роз’яснив, що робити людям, які мали вийти на пенсію, але в цей час знаходилися на території, де були окупаційні органи влади. «Відповідно навіть до чинного законодавства, якщо людина подала заяву, але у неї день народження був раніше, то рахується період на три місяці назад, - сказав він. - І відповідно, якщо людина три місяці не могла подати заяву, а подала її тільки на даний час, то  буде виплата за всі три місяці. Проте, якщо у людини були відповідні відомості в реєстрі застрахованих осіб, у неї достатньо стажу, то пенсійне забезпечення призначається автоматично», - зазначив Євген Капінус.

Згідно інформації Пенсійного фонду України, станом на 19 вересня на пенсійні виплати спрямовано 37,3 млрд грн, в тому числі 8,6 млрд грн – на виплату пенсій через АТ “Укрпошта”, 28,7 млрд грн – через уповноважені банки. Уповноваженими банками зараховано на рахунки пенсіонерів 100 % профінансованих сум. За повідомленням АТ “Укрпошта” станом на 18 вересня доставлено 72,6 % профінансованих сум. У вересні надано 482 тис. пенсійних послуг особам, які звернулися до органів Пенсійного фонду України.

Раніше Інформатор писав, що з 1 жовтня 2022 року  70-ти річні пенсіонери почнуть отримувати компенсаційні доплати до пенсій по аналогії як отримують 75-річні та 80-річні пенсіонери. 

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube