Як отримати пенсію по інвалідності: інструкція від Пенсійного фонду

Заяву на призначення пенсії можна подати дистанційно — через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Пенсія по інвалідності
Пенсія по інвалідності

Пенсія по інвалідності призначається в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності, за наявності страхового стажу, передбаченого статтею 32 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та незалежно від того, коли настала інвалідність: у період роботи, до влаштування на неї чи після її припинення. Про це 28 жовтня повідомив Пенсійний фонд України. 

Причина, група, час настання інвалідності, строк, на який встановлюється інвалідність, визначаються органом медико-соціальної експертизи згідно із законодавством. Особи, яким установлено інвалідність, мають право на пенсію залежно від групи інвалідності, за наявності певного страхового стажу на час настання інвалідності або на день звернення за пенсією. 

Заяву на призначення пенсії можна подати дистанційно — через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Для цього потрібно підготувати кольорові скан-копії документів: 

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом про навчання на денній формі, військовий квиток, та ін.);
  • довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд по 30.06.2000 (за бажанням);
  • реквізити банківського рахунку (якщо обрано спосіб виплати через банк);
  • фотографію для пенсійного посвідчення (2,5х3);
  • свідоцтво про шлюб у разі зміни прізвища жінкою.

Для подання заяви виконайте наступні кроки: 

  • авторизуйтеся в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
  • у лівому боковому меню оберіть розділ «ЩОДО ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» та натисніть на вкладку «ЗАЯВА НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ»;
  • ознайомтеся з короткою інструкцією та покроково заповніть атрибути заяви;
  • додайте заздалегідь відскановані документи та натисніть «СФОРМУВАТИ ЗАЯВУ»;
  • перевірте внесені до заяви дані, якщо все вірно, — натисніть «ПІДПИСАТИ ТА ВІДПРАВИТИ ДО ПФУ»;
  • статус обробки заяви можна переглядати у вкладці «МОЇ ЗВЕРНЕННЯ».

Реформа МСЕК

Уряд на своєму засіданні 25 жовтня на виконання рішень РНБО та Президента затвердив план протидії корупційним правопорушенням у МСЕК. Зокрема регіональні комісії продовжать працювати до кінця року, потім – їхні функції перейдуть до кластерних та надкластерних лікарень. Серед передбачених рішень – ліквідація центральної МСЕК. Її функції передані Українському державному науково-дослідному інституту медико-соціальних проблем інвалідності у Дніпрі.

Регіональні МСЕК продовжують опрацьовувати справи у черзі, аби процес розгляду не зупинявся. З наступного року запрацює нова система на базі існуючих надкластерних та кластерних лікарень. Направлення на експертизу буде відбуватися на підставі чітких критеріїв, з їхнім підтвердженням через електронну систему охорони здоров’я. Існуючі запити щодо оцінки та відповідні документи будуть рівномірно переспрямовані на нові комісії та заклади, які територіально близькі до заявників.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube