Як особі з інвалідністю подати заявку онлайн та отримати допомогу - інструкція від Мінсоцполітики

Сервіс дозволяє подавати заяву на отримання засобу реабілітації, а також заявку до обраного підприємства на виробництво

Людина з інвалідністю робить замовлення онлайн
Людина з інвалідністю робить замовлення онлайн

1 січня 2025 року на Соціальному веб-порталі електронних послуг Мінсоцполітики запрацював сервіс подання заяви про забезпечення допоміжним засобом реабілітації (ДЗР). В міністерстві роз'яснили, хто вже ним може скористатися та які є інші способи подання заяви. 

Заява онлайн

Це можна зробити на Соціальному порталі Мінсоцполітики або, як і раніше, через Електронний кабінет особи з інвалідністю.

Соціальний портал Мінсоцполітики — soc.gov.ua

Зараз, на першому етапі, сервіс на порталі доступний для людей, які пройдуть оцінювання повсякденного функціонування експертними командами. Їхня робота стартувала 1 січня 2025 року на заміну МСЕК.  Інформація з рішення експертної команди буде передаватися до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС), тож вона автоматично відобразиться в особистому кабінеті на порталі. 

  1. Увійдіть на Соціальний портал Мінсоцполітики за допомогою КЕП, УЕП або BankID
  2. Оберіть «Заява про забезпечення допоміжним засобом реабілітації»,після чого натисніть «Подати заяву».
  3. Заповніть заяву — дані підтягнуться автоматично.
  4. Ви також зможете оновити інформацію про себе в особистому кабінеті, натиснувши «Відомості про мене».
  5. Підпишіть заяву електронним підписом.
  6. Перевірте статус заяви на порталі в розділі «Мої заяви».

Після того, як заяву опрацюють, в особистому кабінеті з'явиться е-направлення про забезпечення засобом реабілітації. Якщо до 1 січня 2025-го отримано інший документ, що підтверджує потребу в засобах реабілітації, як-от висновок МСЕК, ви можете обрати інший зручний спосіб подати заяву.

Електронний кабінет особи з інвалідністю (ЦБІ)

Такий сервіс дозволяє подавати не лише заяву на отримання засобу реабілітації, а також заявку до обраного підприємства. Крім того, можна подати заяву про виплату компенсації за самостійно придбаний виріб — функція тимчасово недоступна на Соціальному порталі Мінсоцполітики.

  1. Увійдіть в Електронний кабінет особи з інвалідністю. Вам потрібно пройти первинну реєстрацію , якщо не обліковані в Централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ). 
  2. Якщо ви вже зареєстровані в ЦБІ, пройдіть вторинну реєстрацію, після чого отримаєте повний доступ до функціоналу кабінету.
  3. Натисніть «Заяви на потребу в технічних засобах реабілітації» та заповніть обов'язкові поля у формі заяви. Докладна інструкція — за посиланням
  4. Прикріпіть файли — відсканові копії документів.
  5. Підпишіть заяву електронним підписом.
  6. Перевірте статус заяви в особистому кабінеті.


Письмова заява

Це можна зробити, звернувшись до однієї з найближчих установ у вашій громаді:

Подаючи заяву про забезпечення засобом реабілітації, потрібно додати такі документи: 

  • висновок або інший документ, що підтверджує потребу в засобах реабілітації;
  • паспорт/свідоцтво про народження або інший документ, що підтверджує особу;
  • ідентифікаційний код.

В окремих випадках можуть бути потрібні додаткові документи. Крім того, подати заяву можна через працівника територіального відділення ФСЗОІ або через соціального працівника закладу, в якому отримуєте медичну або реабілітаційну допомогу. Заяву опрацюють протягом 3-х робочих днів з дати звернення, після чого буде сформоване електронне направлення про забезпечення засобом реабілітації.

ЄПотенціал: чого чекати від реформи соцдопомоги

12 листопада Уряд схвалив законопроєкт щодо реформи соціального страхування "ЄПотенціал". Міністерка соцполітики Оксана Жолнович розповіла, чого чекати людям з інвалідністю, залежним від державної підтримки. 

Законопроєкт не стосується людей, які вже мають інвалідність. Мова йде про працюючих із страховим стажем, які потребують лікування після хвороби чи травми”, - наголосила Оксана Жолнович. 

На думку міністерки, реформа необхідна зараз, тому що війна змусила багатьох громадян стати до війська чи виїхати за кордон. Тим, хто працює в Україні, потрібна належна підтримка для відновлення. Стара система не справляється: Україна втрачає працездатних людей і недостатньо підтримує тих, хто не може себе забезпечити. На думку Уряду, реформа створить справедливий розподіл допомоги та прозорість її отримання.

Реформа передбачає:

  • Збільшення страхових виплат: для осіб із повною втратою працездатності виплати зростуть майже вдвічі. Для часткової втрати працездатності компенсується різниця між попереднім доходом та зарплатою після повернення на роботу.
  • Підвищення компенсації: збільшується компенсація за період лікування та реабілітації, а оплачуваний період подовжується до року і чотирьох місяців для повного відновлення. Гарантії збереження робочого місця діятимуть на весь цей період.
  • Підтримка для осіб з інвалідністю: усі наявні пільги та виплати зберігаються. Держава й надалі надаватиме реабілітаційні засоби, соціальні послуги, перенавчання та допомогу в працевлаштуванні.

Оксана Жолнович наголосила на важливих особливостях реформи:

  • Поділ статусів: інвалідність та працездатність визначатимуться окремо, що дозволить отримувати підтримку за кожен статус.
  • Незалежна від МСЕК оцінка працездатності: справедливе визначення розміру виплат.
  • Цифровізація: електронна система об’єднає соціальні та медичні дані, усуваючи черги та бюрократію.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube