Підприємці зможуть реалізовувати транспортні засоби, як товар, без постановки їх на облік в СЦ МВС та ТЦК
Верховна Рада 17 грудня прийняла законопроєкт № 12267, яким, зокрема, надається відстрочення до 01.01.2027 року впровадження вимоги щодо відповідності екологічним нормам Євро-6 для автобусів, вантажних та спец. автомобілів, як для нових, так і тих, що були у користуванні. А також законопроєкт щодо удосконалення порядку оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами суб’єктами господарювання, які поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС №9083.
Рада прийняла законопроєкт № 12267, яким, зокрема, надається відстрочення до 1 січня 2027 року впровадження вимоги щодо відповідності екологічним нормам Євро-6 для автобусів, вантажних та спец. автомобілів, як для нових, так і тих, що були у користуванні. Раніше передбачалось, що ці норми запрацюють з 1 січня 2025 року.
Раніше співзасновник Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький казав, що стандарти Євро-6 могли б зробити вживані вантажні авто та техніку менш доступними.
Народні депутати сьогодні прийняли у другому читанні та в цілому законопроект №9083 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами суб’єктами господарювання, які поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС.
Положення законопроєкту надають можливість суб’єктам господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю автотранспортом викуповувати та реалізовувати транспортні засоби, як товар, без постановки їх на облік в СЦ МВС та ТЦК. На сьогодні організації, які здійснюють торгівлю вживаними ТЗ, при викупі автомобіля з метою його подальшого перепродажу, зобов’язані обліковувати його не як товар, а як основний засіб для власного використання.
“Закон удосконалює порядок продажу вживаних авто для суб’єктів господарювання, які займаються їх перепродажем і зареєстровані в Головному сервісному центрі МВС. Основна ідея полягає у звільненні таких компаній від обов'язку перереєстровувати на себе автомобілі, придбані для подальшого продажу. Натомість достатньо укладання двох договорів: з попереднім власником і кінцевим покупцем, а обмін даними про транспортні засоби відбуватиметься в електронній формі. Це актуально, оскільки ринок вживаних автомобілів забезпечує значні надходження до бюджету — лише у 2022 році українці перепродали 712 тисяч авто, а такі угоди у 18 разів перевищують продаж нових автомобілів, де 97,8% покупців — фізичні особи. Наразі комісійні майданчики часто обходять офіційний облік та податки, продаючи авто через довіреності, а не укладаючи договори купівлі-продажу”, - пояснила суть новели народний депутат Ірина Геращенко.
Як раніше повідомляв Інформатор, 17 грудня Верховна Рада прийняла два важливих закони про зміни у Податковий №12266 та Митний кодекс №12267. Цим рішенням парламент продовжив податкові та митні пільги на 2025 рік. В тому числі по дронам і комплектуючим, а також стосовно вживаних авто.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.