Укренерго доручило захист підстанцій фірмі з орбіти ексдепутата від Партії регіонів Володимира Продивуса

Укренерго замовило роботи з будівництва захисту для двох трансформаторних підстанцій фірмі Мостобудівельний загін №112, яку пов'язують з колишнім депутатом Верховної Ради України Володимиром Продивусом, який хотів визнати Волинську трагедію геноцидом поляків. Обидві угоди на понад 69 млн грн кожна, укладені у 2023 році, досі не виконані

Володимир Кудрицький, Володимир Продивус
Екс-очільний "Укренерго" Володимир Кудрицький та екс-депутат Володимир Продивус, лінії електропередач. Колаж: Інформатор

Державна компанія Укренерго замовила будівництво захисту для двох трансформаторних підстанцій фірмі Мостобудівельний загін №112. За це їм мають заплатити 138 млн 77 тис. 622 грн. Проте роботи досі не завершені, як і всі по 63 договорам, що уклало Укренерго у серпні-жовтні 2023 року на 4,3 млрд грн. Мостобудівельний загін №112 - відома компанія, що займається будівництвом доріг та мостів, її пов'язують з головою Федерації боксу України та колишнім депутатом Верховної Ради від Партії регіонів Володимиром Продивусом. За свою коротку депутатську каденцію він встиг попросити Сейм Польщі визнати Волинську трагедію геноцидом поляків з боку українців та проголосувати за диктаторські закони Віктора Януковича.

Ми вже писали про те, що 7 підстанцій "Укренерго" мала захистити Корпорація "Союз" з Одеси на 487,3 млн грн, засновники якої до 2017 року допомагали розбудовувати енергетику в Росії, у т.ч. на замовлення держкомпанії "Россети". Ще дві підстанції захистить найбільша будівельна компанія Харкова - "Трест Житлобуд-1" за 138,5 млн грн - у 2008 році Михайло Добкін виділив їй землю для будівництва з порушенням законодавства, за що міг сісти до в'язниці на 12 років, але справу закрили у 2024 році.

Протягом серпня-жовтня 2023 року державне НЕК "Укренерго" уклало 63 угоди на будівництво захисних споруд для трансформаторних підстанцій на понад 4,3 млрд грн без проведення тендерів (компанія самостійно обирала підрядників). Вони мали захистити обладнання від шахедів та уламків ракет. Але жодна з угод не була виконана до кінця. Принаймні так написано у системі держзакупівель ProZorro. Завадили брак фінансування, обставини непереборної сили та обстріли.

І частина підстанцій значно постраждала внаслідок російської масованої атаки 26 серпня 2024 року та подальших поодиноких обстрілів. Підстанції потрібні для того, щоб передавати електроенергію від електростанцій до споживачів. Через їхнє пошкодження майже 2 тижні Україна була з тривалими екстреними відключеннями електроенергії. 2 підстанції доручили захистити фірмі з Київської області ТОВ "Мостобудівельний загін №112" - одному з підрядників "Великого будівництва" Президента України Володимира Зеленського.

Цю компанію пов'язують з колишнім депутатом Верховної Ради України від Партії регіонів (2012-2014) з Вінниці та головою Федерації боксу України (2008-2022 та з 2024 року по сьогодні) Володимиром Продивусом. Депутат запам'ятався тим, що разом з 147 колегами з Верховної Ради звернулися до Сейму Польщі та попросили визнати Волинську трагедію геноцидом поляків, такий вчинок депутатів засудила громадськість в Україні. А ще депутат голосував за "диктаторські закони" Януковича 16 січня 2014 року. Він також фінансував команду КВК "Вінницькі перці", директором якої був Сергій Борзов - у майбутньому голова Вінницької ОДА (2020-2024 роки).

Що цікавило правоохоронців у роботі компанії

ТОВ "Мостобудівельний загін №112" - фігурант кримінальних справ щодо ремонту мостів у Києві. Правоохоронці підозрювали, що посадовці комунальних підприємств Київради могли відмивати кошти через цю та інші компанії, зокрема на будівництві Подільського мосту, де фірма працювала на субпідряді у ТОВ "Еко-Буд-Трейд" та ТОВ "Спецпроект-Інвест", а ще фірми могли ухилитися від сплати податків. У жовтні 2021 року прокуратура стверджувала, що на будівництві мосту чиновники та підрядники могли вкрасти 150 млн грн. У "Спецпроект-Інвест" у 2021 році проходили обшуки, винних у проблемах на Подільському мості визнали тодішнього заступника директора "Спецпроект-Інвест", який підписав акти виконаних робіт, розуміючи, що роботи не виконані.  

У квітні 2023 року у "Мостобудзагону" Подільському районному суді Києва вирішили навіть арештувати всі рахунки (за 2 місяці компанія змогла скасувати цей арешт). Це геть не сприяло виконанню укладених угод з ремонту мостів по всій Україні та паралізувало роботу підприємства. Рахунки компанії арештовували і раніше по інших справах, що теж зривало виконання договорів.

В.о. головного бухгалтера "МБЗ №112" підозрювали у свідомому фальшуванні документів з метою економії, внаслідок чого бюджет недоотримав від фірми 70 млн 667 тис. 465 грн податків у 2023 році. Однак після судової тяганини їх добровільно сплатили, а від відповідальності винну суд звільнив.

Нацполіція в Кіровоградській області по справі 2020 року підозрювала підприємство у можливому відмиванні бюджетних коштів на ремонті шляхопроводу через залізницю на провулку Об`їзному в м. Кропивницький, який коштував 3,19 млн грн. Підрядник в особі «Мостобудівельній загін № 112» нібито вказав неправдиві дані в акти виконаних робіт, а місцеві чиновники вирішили їх не перевіряти. Поліція підозрювала, що МБЗ №112 міг допомогти відмити кошти посадовцям Агентства місцевих автомобільних доріг на Кіровоградщині.

Генпрокуратура України порушила в листопаді 2017 року кримінальне провадження № 42017000000003630 за фактом незаконного формування "Мостобудівельним загоном № 112" податкового кредиту на суму 6,3 млн грн. Пізніше справу закрили. У 2018 році компанію підозрювали у тому, що вона недоплатила державі 1,7 млн грн єдиного соціального внеску.

У 2016 році Управління благоустрою та житлової політики міськради Кривого Рогу підписало договір із ТОВ "Мостобудівельний загін №112" щодо реконструкції підвісного мосту на вул. Грабовського у парку на 4 млн 71 тис. 917 грн. Фірма отримала від міськради для купівлі матеріалів 1 млн. 221 тис. 575 грн. Але ніяких робіт протягом 3 місяців не було розпочато і нічого не було закуплено. Ще 7 місяців підприємство не відповідало на листи мерії Кривого Рогу та не повертало гроші (а роботи мали бути вже проведені). Господарський суд Київської області став на бік ошуканих чиновників і в найкоротші терміни ухвалив, щоб фірма повернула гроші та заплатила штраф. При цьому ремонт по субпідряду мала виконати фірма ТОВ "Придніпров'я", якій МБЗ №112 заплатив 400 тис. грн авансу, але та нічого не робила, гроші довелося повертати через суд.

Хто є власниками Мостобудівельного загону №112

Офіційно фірму зареєстрували у 1998 році у Броварах. Втім, вона існувала ще з радянських часів з середини 20 століття. До 2016 засновником фірми була велика компанія "Мостобуд", яку контролював колишній народний депутат від Партії регіонів Володимир Продивус (2012-2014). З ним досі пов'язують і ТОВ "Мостобудівельний загін №112".

З 2016 року засновником у ТОВ "Мостобудівельний загін № 112" є ТОВ "Меткон Плюс" із Вінниці. До речі, із Вінниці та колишній депутат Володимир Продивус. Кінцевим власником фірми-переможця тендеру є вінничанин В'ячеслав Бабицький. Він же з 2016 року директор фірм ТОВ "Промбудсервіс 2005", де на 50% засновник Вікторія Продивус, та ТОВ "Рідлей" (тут також Вікторія власниця на 100%). Наприкінці 2021 року до списку засновників МБЗ №112 записали й Олександру Порожнюк, її родич Сергій Порожнюк із 2017 року керує "Мостобудівельним загоном №112". Також Сергій Порожнюк був у 2017-2018 роках керівником ТОВ "Мостобуд", де зараз на 41% власник колишній нардеп Продивус.

Чим відома ця компанія

ТОВ "Мостобудівельний загін №112" було створено у 1944 році для відновлення зруйнованих в ході Другої світової війни мостів та будівництва нових. З 1962 року компанія базується у місті Бровари Київської області. Гордістю колективу є арочні мости через річку Південний Буг у Вінниці, естакада мосту через річку Дніпро в Кам'янському, віадуки в горах Закарпаття, арочний міст на Русанівській затоці, транспортна розв'язка Південного мосту через річку Дніпро у Києві.

З 2011 року з фірмою уклали угод на майже 5 млрд грн коштом бюджету. Найбільші замовники через ProZorro - Служба автодоріг Харківщини (зараз - Служба відновлення інфраструктури) - 1 млрд 358 млн 957 тис. грн, мерія Івано-Франківська (270 млн грн), департамент регіонального розвитку Київської ОДА (208 млн 325 тис. грн), мерія Броварів (206 млн 102 тис. грн), Служба відновлення Київщини (202 млн 31 тис. грн), "Київавтодор" (163 млн 895,6 тис. грн).

У 2020-2022 роках компанія була підрядником "Великого будівництва". Займалося коштом бюджету капремонтом мостів через Великий Утлюг (57,7 млн грн), через ріку Кільтичія (71,78 млн грн), через ріку Малий Утлюк (51 млн 75,5 тис. грн), на трасі Енергодар - Василівка (50 млн 527,9 тис. грн), через ріку Молочка (45 млн грн), через ріку Берданка (28 млн 291,1 тис. грн), шляхопроводу на трасі Василівка - Бердянськ (8 млн 854,8 тис. грн) у Запорізькій області, які зараз знаходяться на окупованій території. Мостобудівельний загін ремонтував мости у Харківській, Кіровоградській, Вінницькій, Житомирській, Київській, Хмельницькій, Полтавській, Рівненській, Чернігівській областях.

У Києві компанія ремонтувала на замовлення підлеглих Кличка шляхопровід (міст) на перетині Повітрофлотського проспекту та проспекту Перемоги (11 млн 534 тис. грн). Також проводила капремонт шляхопроводу по вулиці Толстого за 33 млн 543,8 тис. грн. Ще ремонтували Ковельський шляхопровід на проспекті Перемоги (повна вартість має скласти 59,64 млн грн). У червні 2024 року КП "Київавтошляхміст" уклав угоду з "Мостобудівельним загоном №112" на 65 млн 625,6 тис. грн на аварійний ремонт шляхопроводу на вулиці Камишинській.

Після початку повномасштабної війни у Київській області фірмі доручили відновити мости через ріки Трубіж, Буча, Здвиж та у Броварах. У Харківській області з компанією з початку повномасштабної війни уклали угоди на 1 млрд 31,69 млн грн з відновлення пошкоджених шляхопроводів.

У 2017 році МБЗ №112 виграв тендер на будівництво моста через Бистрицю Солотвинську в Івано-Франківську, запропонувавши виконати роботи за 120 млн грн. А 3 жовтня 2018 року, мерія уклала угоду з ТОВ “Мостобудівельний загін № 112” про додаткові роботи з будівництва мосту на 58,35 млн грн. Будівельні роботи призупинилися у 2020 році. У 2023 році управління капбудівництва Івано-Франківської міськради розірвало договір з підрядником, підприємство отримало за виконані роботи 165 млн 660 тис. 997 грн. У лютому 2024 року з фірмою уклали новий договір на 267 млн грн на будівництво цього мосту.

У 2021 році видання "Наші гроші" писало, що ТОВ "Мостобудівельний загін № 112" бере участь у тендерах разом із двома іншими фірмами - ТОВ "Автострада" Максима Шкіля та ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво" (власниками були Антоніна Жолобчук, Олександр Кіблик, Юрій Клімов, Андрій Косіцин і Володимир Хмарук з Канева). Ці фірми орендували одна в одної техніку і пов'язані спільними інтересами. Йшлося про 30 тендерів на загальну суму 1,2 млрд грн. Ці фірми, перемагаючи, так само брали одна одну як субпідрядники.

А у 2023 році МБЗ №112 створив консорціум з одеською компанією "Ростдорстрой" Юрія Шумахера та Євгена Коновалова, які близькі до мера Одеси Геннадія Труханова. "Ростдорстрой" ремонтував Дегтярівський шляхопровід у Києві за 920 млн грн, завершив у 2023 році. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube