Українські льотчики перебувають у Швеції , де пройшли ознайомчий тренінг щодо вивчення систем шведських винищувачів JAS Gripen
Українські льотчики перебувають у Швеції. Їм провели "ознайомчий тренінг" щодо вивчення систем шведських винищувачів JAS Gripen, на яких вже тренуються наші пілоти. Міністр оборони країни Пол Юнсон не виключає відправлення "Грипенів" Повітряним силам ЗСУ.
Про це повідомляють одразу декілька джерел - газета Aftonbladet та Sveriges Radio. Зокрема, міністр оборони Швеції Пол Юнсон повідомив, що українські льотчики випробували шведські винищувачі Gripen, все пройшло добре.
"Ознайомчий тренінг завершено, і, згідно зі звітом, який я одержав від Збройних сил, навчання пройшло добре", – каже він.
Ознайомча підготовка включає випробувальні польоти як на літаку, так і на тренажері та інструктажі для наземного персоналу. Юнсон заявив, повідомили на радіо, що обдумує можливість постачання винищувачів Україні.
"Як ми вже говорили раніше, ми не виключаємо відправлення "Грипенів" Україні. Досвід навчання тепер має лягти в основу поточної роботи щодо з'ясування умов для цього", - повідомив він на радіо.
Як повідомляє Dagens Nyheter, "зараз робляться перші кроки щодо відправки Gripen в Україну". Тобто до середини літа 2024 року шведські винищувачі "можуть бути розгорнуті над Україною".
Авіапарк "Гріпенів" у Швеції налічує до сотні машин. JAS 39 Gripen ("Гріпен") має свої сильні і слабкі сторони, проте він не менш важливий для України, ніж F-16. Ще 2020 року Повітряні сили ЗСУ представили документ, в якому описали бачення того, на чому будуть літати українські пілоти 2035 року. Тоді саме Gripen був визнаний найбільш оптимальним для нашої країни варіантом щодо співвідношення бойових можливостей та ціни. Проте далі справа не пішла і жодних замовлень Україна Швеції не зробила.
"Гріпен" - це дітище шведської компанії SAAB, який перебуває на озброєнні п'яти країн. Свій перший політ літак здійснив ще 1988 року, проте до лав шведських ВПС влився лише 1996 року. Завдяки великому комплекту доступного озброєння, "Гріпен" може бути використаний як розвідник винищувача або штурмовика.
Загалом він є винищувачем 4 покоління, що співвідносно з американським F-16 чи радянським Міг-29. Він майже на дві тонни легший за свого американського "колеги" і важить лише 7 тонн (порожнім). Водночас JAS 39 незвичайно гнучний, оскільки Швеція на момент його створення не була членом НАТО, то й літак створювався як в модифікаціях сумісних зі зброєю Альянсу, так і здатних нести інше озброєння.
Дітище SAAB перевищує F-16 і за ціновими показниками – 30 мільйонів доларів проти 40+. Останні версії JAS 39 модифікацій E (одномісна) та F (двомісна) за своїм озброєнням не поступаються новим версіям F-16.
Характеристики JAS 39E/F Gripen: розмах крил – 8,6 м; максимальна злітна вага – 16,5 т; корисне навантаження – до 7,2 т; двигун – 10 тис. кгс на форсажі; має 10 точок підвіски; бойовий радіус – 1500 км.
Відомо, що наразі Швеція розглядає можливість поставки Україні винищувачів Gripen. Тим паче, що наші пілоти вже на таких літали.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.