Українці за кордоном можуть втратити пенсію - як уникнути проблем

Пенсіонери, які перебувають за кордоном, повинні проходити щорічну фізичну ідентифікацію до 31 грудня

Пенсіонерка проводить ідентифікацію онлайн
Пенсіонерка проводить ідентифікацію онлайн

Через збройну агресію РФ понад 6,8 млн українців змушені були шукати тимчасового захисту за кордоном. За даними УВКБ ООН, понад 6,2 млн громадян України зареєстровані в європейських країнах як особи, які потребують тимчасового захисту. Ще близько 600 тисяч осіб перебувають поза межами Європи. Значну частину цих людей становлять жінки, діти та пенсіонери, які опинилися в складному становищі, особливо через проблеми з отриманням пенсійних виплат. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Дмитро Лубінець розповів, з якими проблемами стикаються українські пенсіонери, а голова правління Ощадбанку Сергій Наумов дав пораду, як їх вирішити. 

Основні проблеми у пенсіонерів за кордоном

Пенсійні виплати українцям за кордоном продовжують надходити на їхні банківські рахунки в Україні. Однак, якщо кошти не знімаються протягом року, банк повідомляє про це Пенсійний фонд, і виплати припиняються. Щоб їх поновити, отримувач має особисто подати заяву в орган Пенсійного фонду. З 23 червня 2024 року набули чинності нові правила: згідно із Законом України №3674-ІХ, пенсіонери, які перебувають за кордоном, повинні проходити щорічну фізичну ідентифікацію до 31 грудня. У разі невиконання цих вимог виплати припиняються, а кошти переказуються на поштову доставку за місцем реєстрації в Україні.

“Однак Кабінет Міністрів досі не затвердив механізм для забезпечення таких виплат громадянам за кордоном, що створює суттєві труднощі для пенсіонерів, які не можуть повернутися до України через війну. Аналогічні механізми вже діють для внутрішньо переміщених осіб і жителів тимчасово окупованих територій, але для громадян за кордоном їх немає”, - зазначив Дмитро Лубінець

Ощадбанк пропонує оновлення даних без відвідування відділень

“Час від часу клієнти банків скаржаться на те, що їм доводиться актуалізувати свої дані. Насправді це не примха фінансових установ, а вимога регулятора, яку мають виконувати всі банки. Щоб для клієнтів Ощаду цей процес був максимально зручним, наприкінці минулого року ми реалізували опцію оновлення даних через застосунок «Мобільний Ощад» без відвідування відділення”, - зазначив Сергій Наумов .

Банкір пояснив, як це працює. За 30 днів до дати, коли потрібно оновити дані або після цієї дати, при вході в застосунок на головній сторінці з’являється інформаційне повідомлення про необхідність уточнення даних. Щоб зробити це дистанційно, натисніть на повідомлення або перейдіть на профіль клієнта у розділі «Ще». Далі, якщо всі дані коректні і оновлення не потрібне, просто перевірте інформацію та підтвердіть це. Після цього повідомлення про необхідність оновлення зникне.

“Якщо потрібно внести зміни, зробіть це покроково в анкеті та збережіть інформацію. Наразі вже доступна можливість оновити всі дані окрім паспортних. Ми активно працюємо над можливістю оновити й паспортні дані через додаток «Дія» без візиту до відділення”, - каже Сергій Наумов.

Банкір зазначив, що застосунок «Мобільний Ощад» робить процес актуалізації даних максимально простим і зрозумілим, проте не забувайте оновлювати його , щоб скористатись усіма новими сервісами.

Як пройти ідентифікацію в Пенсійному фонді за допомогою відеоконференцзв'язку

В Україні один зі способів проходження фізичної ідентифікації – у режимі відеоконференцзв’язку. Пенсіонер подає заяву через вебпортал е-послуг Пенсійного фонду або через контакт-центр. 

  • зателефонуйте на один із номерів Контакт-центру Пенсійного фонду України: 0 800 503 753, (044) 281-08-70, (044) 281-08-71,
  • після з’єднання дотримуйтесь озвучених вказівок: із переліку запропонованих питань оберіть «Питання щодо виплати пенсій та ідентифікації» та натисніть цифру 3 на клавіатурі телефону,
  • надайте оператору відповіді на питання для заповнення заяви на ідентифікацію, у тому числі адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду).

Після подачі заяви на проходження ідентифікації у режимі відеоконференцзв’язку (будь-яким із зазначених способів) з вами зв’яжеться уповноважений працівник органу Пенсійного фонду України для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації. Відеоідентифікація здійснюється протягом 30 календарних днів, але не раніше 10 робочих днів з дати подання заяви (звернення).

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube