Останнім часом тривоги через МіГ-31К тривають понад 3 години
Останнім часом в Україні почастішали масштабні повітряні тривоги через зліт російського МіГ-31, які є носіями ракет Х-47 “Кинджал”. Ба більше, через дозаправлення під час прольоту вони тривають довше, що відображається на роботі українського бізнесу. Тому українці почали вимагати скасувати тривоги, коли летить цей літак, але немає пусків ракет.
Інформатор розповідає, що про це кажуть економісти та військові. Водночас думки українців щодо скасування довгих тривог дещо розходяться.
На початку повномасштабної війни росіяни відпрацьовували зліт та посадку МіГів, які є носіями гіперзвукових ракет Х-47 “Кинджал”, тому тривоги тривали 20-30 хвилин. Пізніше тренувальні польоти відбувалися протягом 1,5 годин. Втім, через дозаправку тривалість може збільшитися вдвічі – до 3 та більше годин.
Такі довгі тривоги завдають клопоту українцям, адже зупиняється багато бізнесів, коли вся країна стає “червоною”. Наприклад, виконавчий директор у Центрі економічної стратегії Гліб Вишлінський писав, що скасування тривог під час зльоту МіГ-31 – це “найбільша реформа, яка може сприяти економічному зростанню зараз”.
Водночас журналіст Сергій Сидоренко зазначив, що під час зустрічі з одним із західних дипломатів останній отримав повідомлення про зліт МіГ під час тривоги, де зазначили, що “йти в укриття не потрібно”. За його словами, “це такий протокол безпеки, де служба посольства дивитися джерело та дає рекомендацію”.
“За його словами, абсолютна більшість тривог за ті місяці, поки він тут працює, отримували маркування "прямої небезпеки немає". Були також ті, що маркувалися як реальні тривоги, коли дипломати мають іти у сховище. Але зльоти МіГів вважаються такими "тривогами", під час яких можна виходити і йти далі, куди планував. Ще раз - це західний дипломат. Від країни, для якої безпека - зовсім не пустий звук!”, – написав він.
У коментарях користувачі запитали, хто у такому випадку відповідатиме, якщо загарбники все ж ударять, наприклад, по столиці. У відповідь Сидоренко нагадав, як минулими вихідними ППО знищила балістичну ракету ще до оголошення повітряної небезпеки. Втім, перехопити та знищити "Кинджал" значно важче через високу швидкість.
Водночас у Facebook поширюється й альтернативна думка – пропонують попереджати українців про зліт носія “Кинджалів”. Однак у тому випадку давати вибір – йти в укриття чи “йти далі”, але дозволяти бізнесу не зупинятися.
"Спостерігала як сьогодні підлітки мерзли на вулиці через непрацюючий громадський транспорт - як з ракетою не знаю, але ризик запалення легень теж значний. Але треба повідомляти людей та давати їм вибір: хто хоче, той йде в укриття. Хто хоче - продовжує робити свої справи", - написала радниця Офісу президента Вікторія Страхова.
Журналістка Леся Падалка зазначила, що такі довгі польоти росіяни здійснюють для того, щоб українці втомлювалися та перестали звертати уваги на сирени. Вона розповіла, що їй не подобається, коли її діти під час тривог знаходяться в укриттях без їжі та свіжого повітря, а також пропускають секції.
Речник командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат у коментарі РБК-Україна зазначив, що дозаправлення ворог здійснює не для атак по нашій країні. Для цього йому не потрібно летіти на великі дистанції.
“У них є три аеродроми базування - "Саваслейка", "Ахтубінськ" і "Моздок" біля Махачкали. Вони недалеко від України - злетів, запустив "Кинджал" і сів, по великому рахунку. Але вони роблять ось такі польоти: 20-30 хвилин - це зліт, посадка, півтори години - відпрацювання пального в штатному режимі. А коли 3 і більше годин - це йдуть дозаправлення у повітрі як елемент підготовки”, – розповів він.
За його словами, росіяни розуміють, що тривалі тривоги негативно впливають на українську економіку. Під час них не працюють школи та дитсадки, підприємства, організації, торгові центри, бізнеси. Україна отримує дані про зліт МіГ від розвідки та партнерів. Тривогу оголошують у разі потенційної небезпеки, яка зберігається до посадки літака. Втім, лунатимуть сирени і у випадку, коли даних про літак немає
“Якщо є підтвердження, що вилетів порожній МіГ і перебазувався - це одне. Або ми точно знаємо, що він злетів без ракети підвішеної, тоді ми тривогу не будемо оголошувати. Якщо ми точно не знаємо, тоді будемо. Буває, ще є інформація, що він летить вже з ракетою, тоді звісно ми маємо повідомляти про це. Ми маємо різні джерела інформації. Якщо ми знаємо, що небезпеки немає, тоді нічого не оголошуємо”, – підкреслив Ігнат.
Військово-політичний експерт групи “Інформаційний спротив” Олександр Коваленко вважає, що ВКС рф проводять тренування задля підвищення рівня досвіду своїх пілотів з дозаправлення у повітрі. Відомо, що МіГ-31 – це досить специфічний літак, яким складно керувати навіть досвідченим на інших повітряних суднах пілотам.
“Навіть досвідчений пілот має постійно знаходитися у відповідному тонусі. Тобто на відповідному рівні. З іншого боку - це також підготовка нових пілотів, назвемо їх "нового покоління" до МіГ-31 та МіГ-31К. Тому, на жаль, найближчим часом ці тривоги, пов'язані з МіГ-31 будуть системно стабільними”, – додав він.
Також експерт прокоментував, чи можуть довгі польоти росіян бути пов’язані з можливими атаками взимку по Україні. За його словами, варто звернути увагу на тип ракет, які будуть застосовувати окупанти.
“Якщо вони посилять ракетні обстріли з настанням морозів, то вони будуть використовувати крилаті ракети авіаційного базування та крилаті ракети морського базування”, – підкреслив Коваленко, маючи на увазі ракети Х-101, Х-555 та “Калібр”, але не Х-47 “Кинджал”.
На його думку, росіяни не застосовуватимуть “Кинджали” для масованих ударів. Такі ракети є дорогими та дефіцитними, тому ворог може використати їх для ударів по більш значущих об’єктах.
Ще на початку осені у росії почали погрожувати модернізованим винищувачем МіГ-31І. Окупанти переконують, що літак нібито здатний автоматично пускати ракети за заданими параметрами.
Тоді на заяви ворога реагував речник командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат. В ефірі телемарафону 19 вересня він зазначив, що останнім часом в Україні не було тривог через зліт винищувача МіГ-31К. Він також зауважив, що літак у цьому випадку виступає у ролі платформи чи комплексу, який підіймає ракету у відповідний район пуску та запускає.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.