У ПриватБанку вказують, що клієнт після втрати телефону не здійснив жодних дій по зміні своїх облікових даних, які використовуються для входу в «Приват-24» за своїм фінансовим номером
У чоловіка з житлового будинку викрали телефон та списали з рахунку ПриватБанк 779 346 гривень. Він вимагає фінустанову повернути кошти, оскільки вважає, що вказані дії були вчинені за допомогою працівників банку. Про це йдеться у рішенні Смілянського міськрайонного суду Черкаської області, опублікованому 31 жовтня 2024 року.
Невідома особа з житлового будинку чоловіка викрала мобільний телефон, з використанням його банківського рахунку відкритого в АТ КБ «ПриватБанк» вчинила крадіжку коштів в сумі 779 346 гривень. Він звернувся до поліції, де відкрили кримінальне провадження за ч. 4 ст. 184 Кримінального кодексу України. Також громадянин подав до банку заяву щодо проведення службового розслідування, оскільки вважає, що вказані дії були вчинені за допомогою працівників банку та просив повернути кошти в розмірі 779 346 гривень.
"Оскаржувана позивачем банківська операція проведена з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки, з підтвердженням та правильним введенням одноразового коду доступу при встановленні/переустановленні мобільного додатку. Виходячи з норм Цивільного кодексу України, Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», постанови Національного банку України «Про здійснення операцій з використання електронних платіжних засобів» від 05.11.2014 року № 705, тільки клієнт може ініціювати списання коштів, а банк зобов'язаний ідентифікувати його особу. Водночас вхід до системи дистанційного банківського обслуговування «Приват-24» та операції з переказу коштів були здійснені коректно, що можливо лише за наявності реквізитів платіжної картки смс-повідомлень/пуш-повідомлень, які направлялися на його фінансовий телефон та були відомі виключно йому, а тому банк безумовно вважає вину клієнта і не несе відповідальності за дії такої особи. Позивач після втрати телефону до якого був прив'язаний фінансовий номер телефону для входу в додаток «Приват-24» не здійснив жодних дій по зміні своїх облікових даних, які використовуються для входу в «Приват-24» за своїм фінансовим номером. Таким чином позивач своїми необачними діями, а саме втратою телефону за допомогою номеру якого було здійснено вхід до застосунку «Приват-24» та перераховано кошти сприяв вчиненню таких дій", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Його звернення до ПриватБанку про заперечення здійснених переказів з банківського рахунку в сумі 779 346 гривень надійшло до банку тільки 1 лютого 2024 року (хоча сама подія відбулась 15 липня 2023 року).
"Операція з переказу спірних коштів була здійснена у мережі інтернет з підтвердженням платежу в системі «Приват-24», списання коштів з карткового рахунку відбулося за електронною ідентифікацією електронного платіжного засобу і його користувача, а позичальник підтвердив той факт, що негайно не повідомив АТ КБ «ПриватБанк» про втрату телефону з фінансовим номером, то відповідач не повинен нести відповідальність за дану операцію", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.