ФОП вимагає ПриватБанк повернути зниклі з картки 390 тисяч гривень - що вирішив суд

На телефон жінки надійшло повідомлення зі змісту якого вона зрозуміла, що з її рахунку в ПриватБанку була здійснена фінансова операція зі списання 390 тисяч гривень

ПриватБанк
ПриватБанк відмовляється повертати жінці списані кошти з її рахунку в розмірі 350 тисяч гривень

Жінка зареєстрована як фізична особа-підприємець та має рахунок в АТ КБ «ПриватБанк». Згодом вона дізналась про списання коштів у сумі 390 тисяч гривень, які вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Деснянського районного суду Києва, опублікованому 29 жовтня 2024 року.

3 серпня 2023 року на телефон жінки надійшло повідомлення зі змісту якого вона зрозуміла, що з її банківського рахунку невідомою особою була здійснена фінансова операція, в результаті якої з її поточного рахунку були списані кошти у сумі 390 тисяч гривень. Вона звернулась до поліції, де її заяву зареєстрували в Єдиному реєстрі досудових розслідувань. Громадянка також звернулась з відповідною заявою до територіального відділення АТ КБ «ПриватБанк», на яку отримала відповідь листом від 03.09.2023 року. За змістом відповіді вбачається, що «переказ коштів 03.08.2023 року з її рахунку здійснений шляхом створення платежу в програмі «Приват-24» з підписом Smart ID, а для здійснення операції по банківському рахунку картці був правильно введений ПІН-код картки. Вказані дії можливо були здійснені за допомогою використання фінансового телефона та іншої особливої інформації». Фінустанова відмовила у поверненні втрачених коштів, підкреслюючи, що клієнтка несе відповідальність за всі операції, що супроводжуються авторизацією.

"Стосовно здійснення транзакцій від 03.08.2023 року, то банком було встановлено, що переказ коштів з рахунку був здійснений шляхом створення платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Internet Banking "Приват-24". Вхід в "Приват-24" був здійснений під авторизацією позивачки. При даній процедурі клієнт вводить свої ім'я користувача і пароль та входить у "Приват-24", створює необхідний платіж. Операція підписана Smart ID. Для того, щоб здійснити операції по картці був правильно введений ПІН-код картки. Вказані дії можливо було здійснити лише за допомогою використання фінансового номера телефону та іншої особистої інформації. У випадку впевненості в наявності шахрайських дій щодо зняття коштів, банком було рекомендовано звернутись до правоохоронних органів", - заявили у ПриватБанку.

Що вирішив суд?

Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства комерційний Банк "ПриватБанк" стягнуть на її користь кошти в розмірі 390 тисяч гривень.

"Позивачка як власниця карток своїми діями чи бездіяльністю не сприяла втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Списання коштів з рахунків відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, вона повідомила про цей факт банк та звернулися до правоохоронних органів, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі. Відсутність вироку у кримінальній справі за фактом незаконного заволодіння невстановленими особами коштами із використанням карткових рахунків, відкритих на ім'я позивачки не є підставою для відмови у позові. Суд не бере до уваги позицію висловлену на судовому засіданні представником відповідача щодо закриття провадження у справі, у зв'язку з тим, що кошти були зняті з рахунку позивачки як фізичної особи-підприємця, а отже справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, суд вважає її безпідставною та необґрунтованою, оскільки, позивачка звернулася до суду за захистом своїх порушених прав споживача, - як фізична особа", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube