У Буданова розповіли про складну кіберспецоперацію проти рф: цивільна авіація росії стоїть на межі колапсу

ГУР заволоділо великим масивом цікавих даних щодо впливу санкцій на російську авіацію

Авіація рф
Якщо коротко, авіаційна галузь росії перебуває на межі колапсу

Головне управління розвідки (ГУР МО) України провело кіберспецоперацію щодо "росавіації". Внаслідок успішної складної роботи вдалося здобути великий обсяг закритих службових документів Федерального агентства повітряного транспорту рф. Отримана інформація свідчить про те, що ця російська галузь перебуває на межі колапсу.

Все через західні санкції, повідомляє пресслужба ГУР. Кількість надзвичайних випадків з російськими літаками останні півтора роки суттєво збільшилася. 

Зазначається, що санкційні обмеження західних союзників суттєво вплинули на російську цивільну авіацію. Станом на зараз вона перебуває у вкрай важкому стані. 

Для підтвердження своїх слів ГУР надає перелік промовистих фактів. Зокрема, тільки в січні 2023 року в цивільній авіації рф було було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. 

За перші 9 місяців поточного року в росії задокументовано 150 випадків технічних несправностей літаків. Для порівняння, за аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Отже, зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі за цей рік. 

"Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення. Держава-агресор росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей та спеціалістів у москві намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран, де відповідні роботи здійснюють ккустарно" - без відповідної сертифікації", - зазначається в повідомленні ГУР. 

На березень минулого року росіяни мали приблизно 820 цивільних бортів західного виробництва. На той час лише 10% з них проходили несертифікований ремон із застосуванням непрофільних запчастин. Нині ж через подібний "сервіс" пройшло вже близько 70% всього російського цивільного авіапарку. 

"Гострий дефіцит запчастин призвів до так званого "авіаканібалізму" в росії, коли одні літаки розбирають для ремонту інших. Згідно з оцінкою наявних даних, до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден", - пише ГУР. 

До прикладу, більшість радянських літаків Ан-2 сьогодні взагалі не здатні відірватися від землі. Двигуни для цих бортів виготовлялися в Польщі, однак зараз цього вже не робиться - через санкції. Постійні випадки задимлення, відмови технічних систем тощо - з усіма цими проблемами сьогодні стикається галузь цивільних перельотів у рф.

"Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів. Аналіз характеру авіаційних інцидентів з отриманих документів вказує, що низка відмов, особливо пов’язаних з двигунами, шасі і механізацією крил, має системний характер. Тенденція свідчить ― сфера цивільної авіації в росії перебуває у зоні серйозної турбулентності з високим ризиком зірватись у круте піке", - кажуть в ГУР МО. 

Санкції проти російської авіації: що виявилося найболючішим 

"Інформатор" раніше вже писав про серйозні проблеми в галузі російської цивільної авіації. Зокрема, ми повідомляли про "канібалізм" в даній сфері: коли одні літаки пиляють на запчастини, аби полагодити інші. 

Не треба бути експертом в авіаційній промисловості, аби зрозуміти, що це шлях в нікуди. Станом на сьогодні літати російськими авіалініями - банально небезпечна ідея

"Відповідна реальність - прямий наслідок санкцій", - зазначають в ГУР. 

Найбільш болючими для агресора виявились наступні обмеження: заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них, повна відмова в технічному обслуговуванні і наданні послуг, відмова в оновленні програмного забезпечення, затримання російських повітряних суден за кордоном, а також обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації.

"Нині москва, наражаючи на смертельну небезпеку своє населення, намагається всіма способами приховати нескінченну купу проблем з цивільною авіацією", - резюмує ГУР. 

Зазначимо, що санкції впливають не тільки на цивільну, але й на військову авіацію в росії. Зокрема, досить часто трапляються випадки, коли бойові літаки рф загадковим чином падають самі собою або збиваються власною ППО. Також на їхню ефективність впливають банальні погодні умови та брак метеорологічної інформації. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube