У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
«Для мене «Різдвяна» про час, якого завжди мало, який іноді хочеться зупинити, сповна насолодитися моментом щастя… Свята ж - це паузи, які дозволяють пригальмувати, озирнутися назад, побути - якщо є така можливість - з найріднішими. Для величезної кількості українців зібратися сьогодні на свята сімейним колом - справжня розкіш…», - Колос.
Україна та Норвегія з 1 вересня скасовують дозволи на транспортні перевезення для авто категорії Євро-5
Київ та Осло домовилися про скасування дозволів на транспортні перевезення між країнами. Це надає можливості вітчизняним підприємцям вийти на нові європейські ринки та сприяє побудові експортоорієнтованої економіки. Відповідну угоду підписали з Норвегією у середу, 30 серпня.
Домовленість розповсюджуватиметься на вантажівки стандарту Євро-5 і вище. "Транспортний безвіз" починає діяти з 1 вересня і скористатися ним можна буде принаймні рік, після чого уряд сподівається подовжити термін дії угоди. Нові правила стосуватимуться як двосторонніх, так і транзитних перевезень, повідомляють на сайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури. Норвегія стала 35 країною, з якою укладено подібну угоду.
За повідомленням міністерства, українські перевізники мають можливість отримати 250 універсальних дозволів. Крім того, можна скористатися п'ятдесятьма договорами для здійснення перевезень до третіх країн.
Для того, щоб скористатися "транспортним безвізом", потрібно мати сертифікат підтвердження класу екологічності вантажівки. Водночас, повідомляє Мінрегіонрозвитку, вдалося зберегти на рік можливість використання транспортних засобів нижчого класу екологічності.
Україна отримала можливість укласти “транспортний безвіз” з країнами Євросоюзу, після того, як Брюссель виступив за пришвидшення євроінтеграції. У вересні 2022 року президент Володимир Зеленський підписав Угоду про лібералізацію автомобільних перевезень з ЄС. Вона передбачає можливість двосторонніх і транзитних перевезень без дозволів з 27 країнами союзу. З європейськими державами поза ЄС, як Королівство Норвегія, потрібно було укладати додаткові угоди.
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була великою проблемою для українських перевізників. А через блокаду українських портів, на які до повномасштабної війни припадало 70% вантажоперевезень, сухопутні шляхи стали критично важливими для експорту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.