Під час ознайомлення з матеріалами кримінального провадження жінці стало відомо, що вхід до мобільного додатку «Приват-24» відбувся з телефону з операційною системою Android, який обслуговується у Київстар
Жінка втратила з рахунку ПриватБанку кошти 126 458 гривень. Вона дізналась, що до цього причетні невідомі особи, які користуються номером Київстар. Однак оператор не розкрив їй деталі, бо послуги надавались анонімно. Про це йдеться у рішенні Новозаводського районного суду Чернігова, опублікованому 17 лютого 2025 року.
15.11.2023 року жінка у своєму телефоні побачила смс-повідомлення про поповнення рахунків на суму 254 гривні та на суму 904 гривні. Далі вона помітила сповіщення з мобільного додатку «Приват-24» та намагалася увійти до додатка, але для того, щоб увійти потрібно було ввести пін-код від банківської картки, який виявився невірний. Після чого у неї вийшло зайти до свого мобільного додатку «Приват-24» через іншу банківську картку. Громадянка помітила, що з карткового рахунку було здійснено оплату товарів/послуг через інтернет на суму 4 696 доларів (сума у валюті картки 96 309 гривень), переказ зі своєї картки на суму 29 999 гривень (разом комісією 150 гривень, загальна сума складає 30 149 гривень). Загальна сума незаконно списаних коштів складає 126 458 гривень. Після чого було здійснено поповнення мобільного на суму 254 гривні та на суму 904 гривні.
15.11.2023 року жінка звернулась до поліції з заявою про проведення перевірки за фактом крадіжки коштів з належної їй банківської карти «ПриватБанку». За даним фактом слідчим відділом здійснюється досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 185 Кримінального кодексу України. Під час ознайомлення з матеріалами кримінального провадження їй стало відомо, що вхід до мобільного додатку «Приват-24» відбувся з пристрою, який їй не належить, а саме з телефону з операційною системою Android. Вона постійно використовує мобільний телефон марки iPhone з операційною системою iOS, що підтверджує те, що вона не здійснювала у вказаний період часу транзакцій. Також було встановлено, що IP-адреса, з якої було здійснено вхід до додатка «Приват-24» належить проксі-серверу, який орендовано у «Datacamp Limited», вебсайт datacamp.co.uk, юр. адреса 9 Coldbath Square, London, United Kingdom. IP-адреса належить до діапазону українських IP-адрес. Згідно з листом ПрАТ «Київстар», комунікаційні послуги по телефонному номеру в період часу з 01.11.2023 року по 16.11.2023 року надавались на умовах передплаченої форми обслуговування ПрАТ «Київстар», знеособлено (анонімно), без укладення договору в письмовій формі або реєстрації. Визначити особу, в користуванні якої перебуває телефонний номер, зокрема в період часу з 01.11.2023 року по 16.11.2023 року, немає можливості.
"Зняття коштів з карткового рахунку клієнтки стало можливим в результаті компрометації даних для входу в Приват-24, а саме логіну та паролю в Приват-24, що дало змогу невстановленим особам неодноразово увійти в акаунт Приват-24 клієнтки після чого отримати дані (номер, термін дії, CVV2 код) картки, та надалі здійснити транзакції по її картці. Номер телефону не змінювався позивачкою, або третіми особами, у зв'язку із чим на номер телефону в разі проведення транзакцій та інших операцій, приходять повідомлення. При цьому, позовні вимоги, щодо неправомірності дій АТ КБ «ПриватБанк», не належного виконання умов договору та завдання збитків позивачу є необґрунтованими, оскільки не мають свого документального підтвердження. Також, позивачем не обґрунтовані позовні вимоги відповідно до норм Закону України "Про захист прав споживачів", шляхом визначення, яке право позивача як споживача порушено відповідно до ст. 21 Закону України "Про захист прав споживачів", - заявили у ПриватБанку.
Суд задовольнив позов жінки. Акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк» зобов'язали повернути їй безпідставно списані з карткового рахунку кошти в сумі 126 458 гривень. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» на її користь стягнуть 20 тисяч гривень у рахунок відшкодування моральної шкоди.
"Доводи представника відповідача про те, що оскільки позивачка повідомила банк про списання спірних транзакцій вже після їх проведення, тому саме вона має нести цивільно-правову відповідальність судом відхиляються, оскільки про спірні платіжні операції позивачка дізналась вранці 15.11.2023 року, отримавши смс-повідомлення про поповнення її номерів мобільного телефону, до того часу жодних повідомлень від банку їй не надходило. Зворотне відповідач не довів. Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про задоволення позову щодо зобовязання відповідача повернути позивачу безпідставно списані з карткового рахунку кошти в сумі 126 458 гривень шляхом їх відновлення на цьому картковому рахунку", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.