Через обмежену наземну логістику експорт українського зерна обходиться надто дорого, але гарна новина в тому, що Брюсель хоче покрити видатки
Експорт зерна суходолом з України потрібно субсидувати коштами Євросоюзу. Таку заяву зробив єврокомісар з питань сільського господарства Януш Войцеховський. Усе через те, що при перевезенні на велику відстань вартість експортованого зерна з Україні значно вища за російські пропозиції на світовому ринку.
Про це пише Bloomberg. Загалом єврокомісар запропонував створити субсідії для українського експорту за кошти Євросоюзу. Це має вирівняти ситуацію та витіснити росію, яка може продавати крадене в України зерно значно дешевше, при цьому транспортуючи його Чорним морем.
Войцеховський наголошує, що питання компенсації вартості транзиту українського зерна є доволі нагальним. Перевезення суходолом обходиться значно дорожче, за морське транспортування. Далеко не всі готові піти на такі доплати, мають альтернативу з росії.
“Росія буде бенефіціаром ситуації, тому що це (російське зерно. – Ред.) буде дешевше, ніж платити за зерно з України, що транспортується до балтійських портів, вартість цієї операції завжди буде вищою, ніж те, що Росія може запропонувати на світовому ринку”, – заявив єврокомісар.
Він додав, що вже готує пропозицію про субсидування витрат на експорт для Єврокомісії. Щоправда, наразі джерела фінансування такої ініціативи не визначені. Крім цього він заявляв, що ЄС готовий експортувати майже всю сільськогосподарську продукції з України через “коридори солідарності”.
В Українській зерновій асоціації заявили, що в серпні наша країна може наростити експорт зерна. Мова йде про зростання експорту зернових та олійних з 2 млн тонн на місяць до 3 млн тонн. Згодом очікується зростання аж до 4,5 млн тонн на місяць. Проте, Україні також потрібно вирішити питання здешевлення перевезень продукції, з чим і має допомогти ініціатива єврокомісара.
Водночас, п’ять країн ЄС вимагають продовжити заборону на імпорт українського зерна. Наразі це пов’язано з тим, що місцеві аграрії заявили про шкоду їхньому бізнесу, оскільки ввозити зерно з України все одно виходить дешевше. Водночас, здебільшого це стосується лише саме імпорту продукції, але ніяк не впливає на транзит. Завдяки цьому експорт буде дещо обмежений в потенційних клієнтах, але не зупиниться.
Нагадаємо, що Україна та ЄС обговорюють альтернативні способи експорту зерна.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал Viber можна тут.