Парадокс! Зерно крадуть, порти заблоковані, але українські аграрії очікують збільшення експорту – чому так

В Українській зерновій асоціації прогнозують збільшення експорту зерна попри блокування портів

Експорт українського зерна
Аграрії прогнозують, що Україна збільшить експорт зерна, проте є певні умови

Близько 30 суден біля Ізмаїла зупинилися після атаки російських окупантів на Одеську область. Крім того, загарбники продовжують красти українське зерно. Проте в Українській зерновій асоціації все ще очікують на зростання експорту. 

В Українській зерновій асоціації заявили, що Україна зараз може експортувати близько двох мільйонів тонн зернових та олійних щомісяця. Йдеться про експорт через порти Дунаю. Експерти стверджують, що в серпні показник може зрости й до трьох мільйонів. 

Президент УЗА Микола Горбачок заявив, що планується експортувати зерно через інфраструктуру Європи "за допомогою залізничних та автоперевезень". Тобто, українське зерно перевозитимуть потягами та фурами. В УЗА вважають, що так Україна зможе експортувати приблизно 3,5 тонн на місяць, а надалі навіть збільшити експорт до 4,5 мільйона тонн. Однак для цього потрібно здешевлення наземної логістики. 

"Якщо ми її не здешевимо для наших сільгоспвиробників, які працюють без будь-яких субсидій, вони можуть скоротити посівні площі на наступний сезон. У такому разі проблеми не буде: Україна залишиться із зерном, а світ залишиться без українського зерна", – пояснив Микола Горбачов. 

Десятки суден зупинилися через атаку окупантів

У виданні Reuters повідомили, що біля Ізмаїла зупинилося близько 30 суден, зокрема танкери, які перевозять хімічні речовини. Це сталося після атаки росії на Одеську область. За інформацією ЗМІ, було знищено зернові склади на річці Дунай. Зокрема, три судна кинули якір уздовж водного шляху, що веде до терміналу Рені-Одеса.

Журналісти, посилаючись на свої джерела в страховій галузі, повідомили, що страхування від військових ризиків для українських портів, які були частиною зернової угоди, призупинено. При цьому деякі провайдери вже думають про те, чи варто продовжувати надавати прикриття для дунайських портів. У Reuters підкреслили, що після зриву зернової угоди та посилення атак росії на порти та інфраструктуру страховики військових ризиків почали вирішувати, чи готові вони надавати страхування в принципі та в яких випадках. 

"Складність тут у тому, що, на відміну від оцінюваного товару, вартість страховки для України зараз не піддається моделюванню", – пояснив Рейтер Девід Сміт, голова відділу корпусних і морських зобов'язань страхового брокера McGill. 

Росія продовжує красти українське зерно

Російські окупанти продовжують вивозити українське зерно, яке зібрано на тимчасово окупованих територіях. Для цього загарбники використовують один з портів на півдні України. Про це розповідали в Генеральному штабі ЗСУ. Підкреслювалося, що росіяни привласнюють собі наш врожай, доставляють у порт тимчасово окупованого Скадовська Херсонської області. 

При цьому з 10 липня росіяни знову активізували використання порту для перевалки та вивезення зерна на територію росії. Водночас на окупованих територіях Луганської, Донецької, Запорізької та Херсонської областей заявили про нібито початок "кампанії зі збору врожаю". Це свідчить про те, що зерно та іншу аграрну продукцію з України окупанти крадуть на територію росії. 

Альтернативні шляхи зернового експорту 

Угорщина, Болгарія, Польща, Румунія та Словаччина заявили про те, що будуть просити в Європейського Союзу продовжити заборону імпорту українського зерна та іншої аграрної продукції. Водночас президент України Володимир Зеленський заявив, що після одностороннього розриву кремлем зернової угоди українська влада шукатиме способи доставлення зерна до Європи суходолом та поїздами. 

"Віримо в домовленості з Європейською комісією, але готуємося до будь-якого розвитку подій. Наша позиція зрозуміла: блокування експорту суходолом після 15 вересня, коли припиняють діяти відповідні обмеження, у жодному вигляді неприпустиме. Ми тримаємо зв'язок з усіма зацікавленими сторонами, щоб знайти рішення, яке всіх влаштовуватиме", – заявив президент України. 

Крім того,  перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький повідомляв про те, що експортувати великий обсяг зерна не морськими шляхами буде значно дорожче. У випадку експорту через прибалтійські порти або порти Данії, Хорватії, Німеччини, Нідерландів, логістика буде дорогою. Це значить, що ціна, яку отримає фермер, буде нижчою за собівартість виробництва. 

"Звісно, що зі зменшенням виробництва зменшується експорт. І його більшість можна зробити існуючими альтернативними шляхами солідарності. Але все ж для того, щоб повністю, 100%, все експортувати, треба надати доступ до чорноморських портів", – пояснив міністр. 

Нагадаємо, раніше стало відомо, що Румунія готова збільшити перевалку українського зерна через свою територію, але не на тривалий термін

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube