Захисник мав пільгу, проте банк не неї не зважив
У березні 2014 року чоловік вступив до лав ЗСУ та почав отримувати гроші на картку ПриватБанку. Однак з кінця березня 2014 року по середину листопада 2021 року банк нараховував та списував з його рахунку відсотки за користування кредитом. Хоча за законом чоловік вважав, що їх не мали нараховувати й тим більше списувати.
Починаючи з вересня 2021 року чоловік не раз звертався до ПриватБанку, та просив повернути йому, як військовослужбовцю, відсотки за користування кредитом. Загалом з його картки банк забрав 55 тис. 544, 52 грн.
Чоловік вважав, що згідно з законом «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» захисникам штрафні санкції, пеня, а також проценти за користування кредитом не нараховуються. Не дивлячись на це, ПриватБанк не лише нараховував, а й автоматично списував заборгованість.
Захисник писав листи банку, щоб той перестав це робити, проте у відповідь отримував рекомендації особисто звернутись до відділення та надати додаткові документи. Той ці вимоги виконав, проте це нічого не змінило. Тому чоловік звернувся до суду.
Він просив, щоб ПриватБанк повернув йому 55 тис. 544, 52 грн та виплатив 10 тис. грн моральної шкоди.
Суддя встановила, що захисник дійсно звертався до банку щодо перерахування платежів за кредитним договором. При цьому він надав документи, які підтверджують його право на пільгу. Втім ПриватБанк чомусь не повернув гроші. Суддя зауважила, що якщо вимоги законні, а банк їх не спростував, то захисник має право отримати назад свої заощадження.
Однак щодо виплати 10 тис. грн моральної шкоди, то фактів цього чоловік не надав. Звісно, всі розуміють, що сперечатися з банком щодо повернення своїх грошей – заняття не з приємних. Але для суду важливі докази. А якщо їх немає, то відшкодування не отримати.
Через це у серпні 2022 року суддя Печерського районного суду Києва Тетяна Остапчук вирішила, що чоловік має отримати від ПриватБанку лише 55 тис. 544, 52 грн.
У банку не погодилися з цим рішенням та подали на нього скаргу. Там заявили, що суддя прийняла рішення без їх участі. Проте чим закінчилася ця суперечка поки не відомо. У реєстрі судових рішень є лише ухвала, що судді готові розглянути аргументи ПриватБанку.
На жаль, швидко отримати назад гроші у подібному випадку не вийде, але це можливо. У разі помилки, за якої банкомат не віддає гроші, списані з рахунку, потрібно звертатися до підтримки банку.
Клієнтка повідомила, що банкомат вибив напис, який стверджував, що гроші списуватися не будуть. Проте, з рахунку вони таки зникли, і додатку Приват 24 зазначено, що «операція з банкоматом успішна». Сам банкомат на це ніяк не відреагував.
«У Приват 24 відбилося, що зняття готівки - успішне. Дівчина оператор склала заявку на інкасацію, і тут надходить повідомлення у додаток, що перевірка триватиме 14 днів. Купюроприймач не відкрився, повідомлення про списання надходять ще до завершення роботи з терміналом», – зазначила жінка.
На її відгук відповіли представники банку. Вони зазначили, що повернути кошти зможуть тільки після того, як завершиться перевірка з інкасації.
«Вибачаємося за незручності. Вашу заявку на повернення коштів прийнято в роботу. Для відпрацювання заявки ми чекаємо на результати інкасації пристрою. Зробимо все для повернення ваших грошей», – зазначили в коментарі представники ПриватБанку.
Інформатор розповідав, що шахраї викрали гроші з карток ПриватБанку та накупили техніки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.