Поки чоловік був за кордоном, хтось розплачувався його карткою Ощадбанку в інтернеті

Читать на русском

Чоловік вважав, що він втратив гроші через провину банку

Читать на русском
Поки чоловік був за кордоном, хтось розплачувався його карткою Ощадбанку в інтернеті
Всі дані по картці були введені вірно

Чоловік вважав, що він втратив гроші через провину банку

У грудні 2018 року чоловік відкрив зарплатну карту в «Ощадбанку». У лютому 2020 року він подорожував за межами України, а його картка жила своїм окремим життям та витрачала кошти господаря.

Виявилося, що поки чоловік мандрував з карткою державного банку понад два тижні, з його рахунку зникали гроші. Якісь шахраї від його імені витратили 8 тис. 674,42 грн. Коли чоловік повернувся в Україну, він зайшов у застосунок «Ощад24/7» та дізнався про цікаві платежі з його рахунку у той час, коли він був поза межами України та не був на зв`язку.

Він був впевнений, що увесь час його банківська картка була при ньому та він жодного разу не використовував її за кордоном. Тому звернувся до банку та просив повернути ці кошти. В «Ощадбанку» зробили перевірку та повернули тільки частину втрачених заощаджень. Клієнта це не влаштувало, тому що він вважав – це провина банку, що хтось зміг дістатися його коштів.

Що було у суді

Чоловік просив суд стягнути з «Ощадбанку» 20 тис. 587,14 грн. В цю суму входили неповернуті кошти, інфляційні витрати та штраф. Окремо чоловік просив виплатити йому 9 тис. 446 грн відшкодування моральної шкоди.

У квітні 2020 року банк повернув на рахунок чоловіка 2 тис. 137,55 грн. Щодо інших операцій виявилося, що їх провели правильно з використанням всіх необхідних реквізитів банківської картки. Невідомий правильно вказав при розрахунку строк дії картки та CVV2/CVC2 пароль, який знає лише власник рахунку. Тому у банку пояснили, що ці кошти поверненню або блокуванню не підлягають.

З огляду на це адвокат державної установи заявив, що це свідчить про відсутність вини банку, тому що там вважали, що це клієнт розраховується своєю карткою. Тому банк не порушив договір та законодавство, коли провів ці платежі. А клієнт звернувся до банку запізно – лише після успішного завершення операцій. Якщо немає провини банку, то немає за що платити штраф та компенсувати моральну шкоду.

Клієнт наполягав, що він нічого не оплачував, а банк не довів, що він втратив картку чи розголосив про неї якусь інформацію. Проте державна установа була непохитна: якщо дані по картці були введені вірно та після оплати ніхто не скаржився, то немає про що сперечатися.

Суд перевірив всі факти та погодився з адвокатом «Ощадбанку». Якщо ці операції клієнт не робив, то він мав повідомити про це одразу. Такі правила, але вони не враховують, що клієнт може і не знати, в який конкретно момент це може з ним статися. Проте правила є правила.

Виявилося, що кошти, які не вдалося повернути витратили на PLAYSTATIONNETWORK та PAYULLC*megogo.net. Гроші зникли після успішної реєстрації картки в системі, про що чоловіка повідомили через SMS. І те, що таке сповіщення йому приходило, є у роздруківках його телефону. Крім того, розрахунки в інтернеті можна проводити з будь-якої точки світу і для цього не обов’язково бути в Україні. Тому у серні 2021 року суддя Печерського районного суду Києва вирішила, що державний банк не мусить платити чоловіку.

Проте він з цим рішенням був незгодний і подав на нього скаргу. Чоловік вважав, що банк визнав свою провину, коли частково повернув йому кошти. Проте представник «Ощадбанку» нагадав, що розрахунки в інтернеті – це серйозно, особливо коли клієнт підтвердив дані по картці. І цього разу суд не став на бік клієнта та у січні 2022 року постановив, що чоловік гроші не отримає. Це рішення набрало чинності

Ощадбанк відповів, коли при знятті готівки з карток доведеться сплатити комісію

На сторінці Ощадбанку у Facebook клієнт поскаржився на те, що при отриманні готівки з банківської картки довелося сплатити комісію. Представник Ощадбанку у відповідь розповів, за яких обставин клієнти Ощадбанку будуть змушені заплатити комісію при отриманні готівки.

«Гроші в магазинах до 6 тис. грн на день можна знімати без комісії. Бабуся отримала пенсію, зняла 2 тис. грн, з неї взяли 1,5% комісії + 5 грн. Всі банки, якими я користуюся: ПриватБанк, UKRSIBBANK РайффайзенБанк касах магазинів не беруть», - написав Максим Іванченко.

Представник Ощадбанку відповів, що згідно з тарифами банку, зняття грошових коштів готівкою з платіжних карток одночасно з проведенням операції оплати через POS-термінал, що встановлений на касі торгово-сервісних підприємств, передбачає сплату комісії у таких розмірах:

  • Через POS-термінал Ощадбанку, що встановлений на касі торгово-сервісного підприємства комісія складає 2 грн
  • Через POS-термінал інших банків, що встановлений на касі торгово-сервісного підприємства комісія складає 1,5% + 5 грн.

Інформатор розповідав, що прибиральниці «Ощадбанку» не вистачило дев’яти місяців до пенсії, на які вона розраховувала.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.