Які права має водій на АЗС і куди скаржитись на їх порушення, пояснили у Держпродспоживслужбі

У разі доказаного недоливу — вам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки

АЗС
Права споживача при обслуговуванні на АЗС

Українці під час заправки авто на автозаправній станції (АЗС) мають такі ж права, як і при купівлі товарів у магазинах, зокрема право на якість, безпечність, достовірну інформацію, розрахунковий документ, як це передбачено Законом України «Про захист прав споживачів». Про це повідомили у Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. 

В Україні діяльність АЗС, зокрема щодо реалізації палива, олив, мастил, регулюється постановою Кабінету міністрів України від 20.12.1997 року № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами». Що варто знати споживачу?

  • Продавець пального зобов’язаний надати вам достовірну, доступну і своєчасну інформацію про продукт. На ваше прохання – копію паспорта якості та декларації про відповідність.
  • Продавець разом з продукцією в обов’язковому порядку видає вам розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.
  • Перед відпуском пального на табло колонки повинні бути встановлені нульові позначки обсягу та вартості.
  • Якщо у вас є підозра, що відпущено менш пального (недолив), оператор має право та зобов’язаний провести контроль за допомогою еталонного мірника. Відхилення не має перевищувати: для рідкого пального – 0,5 %; для олив – 1 %; для скрапленого вуглеводневого газу – 1 %.
  • Найменування палива, марка, вид та вміст біокомпонентів розміщується, зокрема, на паливо-розподільчому обладнанні.
  • Розрахунки можуть здійснюватися готівкою та/або безготівково.
  • У разі доказаного недоливу — вам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки.

Куди скаржитися 

Якщо ваші права споживача порушено, і адміністрація АЗС відмовляється виконати ваші вимоги — ви маєте право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужба за місцеперебуванням АЗС. Також можна направити офіційне звернення в Держпродспоживслужбу зручним для вас способом:

  • заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
  • написати листа на електрону пошту econsumer - info@dpss.gov.ua;
  • надати в паперовому вигляді на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1
  • зателефонувати на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.

Роздрібна торгівля нафтопродуктами: оновлено перелік обов’язкової інформації про товар

Держпродспоживслужба інформує, що в грудні 2024 року набув чинності Закон України «Про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів», яким внесено зміни до Закону України «Про захист прав споживачів» стосовно роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Нормативно-правовим актом передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю нафтопродуктами, окрім обов’язкової інформації про продукцію, розміщують інформацію про:

  • позначення палива (найменування, марка, вид та вміст біокомпонентів) - на паливо-розподільчому обладнанні, куточку споживача, інформаційному стенді в прикасовій зоні, а також на інформаційних табло (за наявності технічної можливості), які встановлюються на в’їзді до АЗС;
  • позначення палива (найменування, марка, вид, октанове число, екологічний клас, вміст добавок (присадок) та біокомпонентів), копії документів про якість (паспортів якості) палива та копії декларацій про відповідність - біля оператора або у місцях, доступних для споживача послуг АЗС.

Споживачів закликають бути пильними. Також варто звертати увагу на обов’язкову інформацію на товар.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити