В оселі чоловіка скаче напруга, а також лічильник накручує кіловати, попри те, що прилади вимкнені
Чоловік звинувачує ДТЕК у постачанні неякісних послуг. Він вважає такі дії компанії прямим шахрайством. Про свою історію громадянин написав на Facebook-сторінці.
За словами чоловіка, зимою напруга скакала від 130 до 280 вольтів, а зараз в середньому - 240-260 вольт. Він незадоволений якістю послуг ДТЕК, адже лічильник мотає зайві кіловати, попри відключені прилади.
"Це відбувається кожного вечора. Зараз трохи стало тепліше, то це явище відбувається на одній фазі. Зимою світло грало від 130 до 280 вольтів. Електрокотел зимою не вмикав, не було сенсу, бо вимикалось все по хаті, електрочайник літер води грів до 10 хвилин, вода не кипіла. Зараз в день напруга в середньому 240-260 вольт, на всіх фазах, увечері те що на відео. Я веду до того, що компанія ДТЕК, ЦОК Бориспільський РП та НКРЕКП постачає неякісні послуги. І на мою думку, це пряме шахрайство з їх сторони. Бо за невчасно сплачення рахунків за їхні послуги, вони погрожують відключенням від мережі. Тобто займаються терором населення під час війни. Саме цікаве те, що світло як би і є, і лампочка світить, і лічильник мотає, а електроплита і електрокотел не гріють, а воно мотає все одно. То я не знаю за, що ми маємо платити", - скаржиться чоловік.
Раніше у ДТЕК радили передусім, щоб перевірити та усунути проблеми, потрібно подати заявку на перевірку показників якості електричної енергії. Мешканцям багатоповерхових будинків варто звернутися в обслуговуючу компанію (для ОСББ) для перевірки внутрішньобудинкових мереж. У разі, якщо енергетик визначить, що проблема на вводі в будинок, він передає заявку в кол-центр. Після цього виїжджає бригада і, по можливості, усуває пошкодження. Інколи для усунення проблеми потрібні капітальний ремонт обладнання чи заміна елементів мережі. Мешканці будинків приватного сектора безпосередньо передають заявки в кол-центр, які відпрацьовуються за аналогічною процедурою.
Як замовити послугу?
Якість електричної енергії – це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням. Взаємовідносини, які виникають у процесі продажу і купівлі електроенергії на роздрібному ринку електричної енергії між виробниками або постачальниками електроенергії та споживачами, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року № 312.
Відповідно до пункту 5.1.2 ПРРЕЕ, оператор системи розподілу зобов’язаний дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості показників електричної енергії, перелік та величини яких затверджено регулятором. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 310, параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Зокрема, цим стандартом встановлено, що напруга від 198 В до 242 В є допустимим відхиленням. У разі, якщо у користувача фіксуються показники електричної енергії поза допустимими (визначених ДСТУ EN 50160:2014), необхідно з’ясувати, що призвело до неякісного електропостачання.
Постачальник електроенергії відповідає тільки за якість енергії, яка подається до вводу у будинок. Якщо причиною неякісного електропостачання є внутрішньобудинкові електричні мережі, то це питання має вирішувати:
Тому, в першу чергу у разі неякісного електропостачання споживачу необхідно звернутись до ЖЕКу або ОСББ (чи фахового електрика – для квартири/приватного будинку) з метою перевірки електромережі в будинку (квартирі) і заміру напруги на вводі у будинок. Якщо було зафіксовано неякісне електропостачання саме на вводі у будинок – споживачі мають подати у довільній формі письмову скаргу електророзподільчій компанії (обленерго) щодо незадовільної якості електричної енергії (відповідно до вимог пункту 8.2.1 ПРРЕЕ). Скарга розглядається протягом 15 днів, а у разі проведення вимірювань – протягом 30 днів. Електророзподільча компанія повинна усунути причини незадовільної якості:
Якщо електророзподільча компанія відхиляє скаргу, то вона має надати документи, які підтверджують вину споживача, або результати вимірювання (протягом не менше 7 днів), що підтверджують дотримання параметрів показників якості електричної енергії. У разі незгоди з результатами розгляду скарги споживач може звернутися до НКРЕКП.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.