Банківським працівникам крім ID-картки знадобилась паперова довідка про реєстрацію. Дія не допомогла
Киянин прийшов оформити «Картку киянина», як отримувач пенсії за інвалідністю. Віддав сіпівробітниці ІD--картку, пенсійне посвідчення та податковий код. Але працівниця Ощадбанку йому відмовила через відсутність паперової довідки з місцем реєстрації. Про це чоловік написав на порталі Мінфін.
“Шановні, на дворі ХХІ сторіччя! ІD-картки існують вже років п’ять. Чіп NFC в ІD-картці можна зчитати будь-яким телефоном за наявності застосунку від НБУ, і на ньому вказано місце реєстрації! Ба більше, ми знаходимось не в селі, це столиця України, тобто відмазки, що «нема зчитувача» — то відмазки і більше нічого. Йдемо далі. Я — вже діючий клієнт Ощада. Всі мої дані, в тому числі скан-копія довідки про місце реєстрації повинні вже буду в моїй клієнтській справі. Звичайно, якщо Ощадбанк в курсі, що таке «клієнтское дєло» і навіщо воно потрібне. Остання вишенька на торті вже в сторону Дії. Застосунок Дія в ситуації з Ощадом ніяк не допоміг. Для чого взагалі на цифрових документах QR-код позаду, я не уявляю, Ощад теж. Номер відділення не вказую: не вважаю дівчат-співробітниць в чомусь винними, вони діють згідно з наявними в них інструкціями”, - написав киянин.
На жаль, з 1 січня 2023 року Ощадбанк, на відміну від інших банків, перестав давати відповіді на відгуки про їх роботу на порталі Мінфін. Киянин, який не зміг отримати “Картку киянина” додав:
“Як вважаєте, скільки карток від Ощаду отримає новий клієнт-пенсіонер в місті Києві? Вірна відповідь: чотири. Одну жовту, бо треба ж якось гроші знімать. Одну синю, бо «йде в пакеті і відмовитись не можна». На неї потім ще кредитний ліміт пришпандьорять. Одну «Картку киянина» (бо з нею проїзд в громадському транспорті безкоштовний, це буває корисно). І, якщо ви не хочете носити з собою пенсійне-посвідчення картонку та готові бігати кожні три роки за новим, то ще й «електронне пенсійне посвідчення», яке теж є платіжною карткою. Чотири картки, Карл! Чотири! Замість однієї. Я розумію, платіжні системи виплачують премії за випуск карток. Але чотири!” - написав чоловік.
Картку киянина можуть отримати громадяни, які мають право на пільги, доплати, допомоги та компенсації при цьому зареєстровані в місті Києві або працюють у столиці, а також вимушені переселенці із зони бойових дій чи тимчасово окупованих територій.
Для оформлення Картки киянина необхідно особисто звернутися до Ощадбанку та заповнити анкету-заяву. При собі необхідно мати такі документи:
Після отримання «Картки киянина» необхідно звернутись до районного управління соціального захисту населення за місцем реєстрації для ідентифікації пільгової категорії та активації соціального додатка картки.
Найголовніше, це — безплатний проїзд для пільговиків у громадському транспорті. Вони мають право безоплатно користуватися всіма видами комунального громадського транспорту столиці. При кожній поїздці карту потрібно валідувати у салоні наземного транспорту, на турнікеті у метро та на швидкісному трамваї.
Інші категорії тримачів можуть використовувати Картку киянина як аналог транспортної карти — її можна поповнювати до 50 поїздок за раз та оплачувати нею проїзд у громадському транспорті. Водночас діє ж система знижок на проїзд — чим більша кількість придбаних за один раз поїздок, тим нижчою буде вартість кожної поїздки.
Також на карту нараховують соціальні виплати. Нею можна оплачувати комунальні послуги без додаткових комісій (в "Ощад 24/7", на сайті ГІОЦ або через ЦКС) та використовувати її як засіб ідентифікації за Bank ID.
Крім того, для власників Картки киянина є знижки, зокрема, у муніципальних театрах та музеях. Там діють спеціальні ціни або визначені дні безплатного відвідування для власників картки киянина. В аптеках КП "Фармація", кіосках "Київхліб", Київському зоопарку, деяких мережах магазинів також діє система знижок. Проте подекуди ці бонуси стосуються саме пільговиків, а не усіх власників картки. До того ж умови надання знижок та перелік закладів, де вони діють, можуть змінюватися (особливо під час війни). Тому інформацію про бонуси краще уточнювати у кожному конкретному закладі.
Як раніше повідомляв Інформатор, керівник з розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації України Мстислав Банік зазначив: “Згідно нормам чинного законодавства, всі документи в “Дії” мають повну юридичну силу. Якщо якась установа відмовляється використовувати цифровий документ, можна викликати поліцію та фіксувати факт правопорушення, - сказав Мстислав Банік, - З “Дією” співпрацюють понад 7 тисяч державних установ та компаній, всі вони визнають цифрові документами. Ми давно перестали отримувати сигнали з приводу відмов. Бувають лише точкові випадки, пов’язані з людським фактором. У такому випадку зазвичай достатньо викликати керівника, який нагадає, що в Україні працюють цифрові документи”.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.