П'ять порад адвоката для тих, хто вирішив відкрити власний бізнес

Поради адвоката допоможуть підприємцям-початківцям уникнути прикрих помилок

Адвокат і податковий консультант Богдан Янків
Адвокат і податковий консультант Богдан Янків

Відкриття власного бізнесу – в який момент його слід реєструвати та що важливо зробити перед цим, розповідає адвокат і податковий консультант Богдан Янків

Що треба зробити ще до реєстрації?

Потрібно забезпечити інтелектуальні права на бізнес. Для цього потрібно його реєструвати як торгівельну марку (означення, знак, за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб). 

“Розрізняють 3 основні види торгових марок: словесна, зображувальна та комбінована, які, своєю чергою, поділяють на чорно-білі та кольорові. Залежно від виду і колірної гами вартість реєстрації торгових марок може значним чином відрізнятися одна від одної”, - зазначив Богдан Янків

Торгівельна марка реєструється від 10 до 24 місяців, тому це можна почати робити завчасно.

“У разі співпраці з маркетологами, з дизайнерами, ІТ, які, наприклад, розробляють дизайн, сайт, унікальні торгові пропозиції або презентації, варто підписати договори про передання інтелектуальної власності, щоб мати документальні підтвердження всіх інтелектуальних прав на свій бізнес”, - каже адвокат.

Це потрібно зробити навіть до реєстрації, це – фундамент бізнесу. В іншому випадку, є ризик того, що поряд із вашим успішним інтернет-магазином з'явиться схожий за назвою і перебере собі частину продажів у майбутньому. І з цим нічого не можна буде вдіяти. 

Коли ваш вид діяльності потребує ліцензування

Якщо, наприклад, ви збираєтеся торгувати алкоголем або, приміром, тютюном, то спочатку потрібно зареєструватись, отримати цю ліцензію і після цього вже починати.
Якщо ж ліцензія не потрібна, можна спочатку робити тестовий запуск, оцінити перспективи. Умовно – не треба поспішати реєструватися, коли запускаєте ремонт у приміщенні або щойно розпочинаєте перемовини з постачальниками.

Фінансовий моніторинг

Гроші за підприємницьку діяльність можна отримувати тільки на рахунки ФОП або підприємства. Якщо вам постійно скидають на особисті картки невідомі особи гроші, банк може заблокувати ваш рахунок і передати цю інформацію у Державну податкову службу для перевірки. 

Що реєструвати?

Для підприємців є дві основні організаційні форми, з допомогою яких можна здійснювати бізнес. Перша – це фізична особа підприємець, скорочено ФОП, друга форма – це товариство з обмеженою відповідальністю, скорочено ТОВ. У виборі ФОП чи ТОВ є багато нюансів.

“Та загалом, щодо цього є одна універсальна загальна порада в межах України: поки ви можете працювати як ФОП, треба працювати як ФОП. Це найпростіше”, - каже Богдан Янків.

З початком бізнесу є декілька важливих моментів, на які треба теж звертати увагу:

  1. Треба правильно фіксувати трудові відносини з вашими працівниками, аби не переплачувати податки й водночас не отримати великий штраф за порушення, які з цим пов'язані.
  2. Хоча б базово, треба розуміти, які податки доведеться сплачувати – єдиний податок на ваш дохід, окремо податок на працівників, може бути акцизний податок, може бути ПДВ.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube