Чоловік вимагає повернення грошей
3 червня чоловік опублікував обурливий допис про роботу відділення Ощадбанку у Києві. Ще з 21 квітня банк через фінансовий моніторинг вирішив розірвати відносини з клієнтом. Натомість громадянин вже понад 6 тижнів не може повернути гроші з Ощадбанку, а його самого там ігнорують.
Про це клієнт пише на сайті Мінфін. Станом на зараз в Ощадбанку поки ніяк не відреагували на такий допис. Чоловік скаржиться, що багато разів намагався розібратися у банку з ситуацією та просив переказати кошти на рахунок в іншому банку, але час йде, а прогресу у цьому немає.
Як відомо, за нормами фінмоніторингу — у разі наявності підозрілих операцій банк має право блокувати рахунки та розірвати відносини. При цьому клієнтам надається можливість вивести всі кошти на рахунки будь-якого іншого банку.
"Це просто знущання! Ще 21 квітня мені заблокували рахунок в Ощадбанку. Я одразу звернувся до свого менеджера з вимогою закрити рахунок і вивести кошти на мій інший рахунок в іншому банку. Але замість швидкого реагування я отримав абсолютну бюрократичну тяганину. Моя заява на закриття рахунку була подана лише 12 травня, через три тижні після звернення! І що ви думаєте? Після цього — повна тиша! Жодної відповіді, жодного прогресу. Просто ігнор. 19 травня я був змушений подати офіційну скаргу у відділенні. Я телефоную щодня на гарячу лінію — і що? Ніхто нічого не знає, ніхто не може сказати ні термінів, ні хто відповідальний. Просто розводять руками! Минув вже більше місяця, а мої власні гроші досі не повернули! Це взагалі законно? Це сервіс? Це якась фінансова установа чи знущання над клієнтами? Якщо ви цінуєте свої гроші, нерви і час — ніколи не зв’язуйтесь із цим банком!", - пише невдоволений клієнт.
На сайті Ощадбанку вказується, що розірвання співпраці з клієнтами може відбуватися відповідно до закону "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" №361-ІХ. На постійній основі з урахування ризик-орієнтованого підходу здійснюється аналіз фінансових операцій клієнтів на їх відповідність суті, масштабу та змісту діяльності, а також щодо наявності індикаторів підозрілості фінансових операцій.
Фінустанова вживає заходів у сфері запобігання та протидії, що включають проведення первинного фінансового моніторингу. Положення про здійснення банками фінансового моніторингу затверджено постановою Правління Національного банку України № 65 від 19.05.2020 року. Раніше ми писали, що адвокат Станіслав Ліфлянчик вважає, що заручники таких обставин зобов'язані діяти жорстко і комплексно. Він пропонує здійснити наступні кроки:
Поради, як уникнути блокування карткового рахунку:
“Чим більше правди у використанні рахунку — тим меншою є ймовірність його блокування”, — наголошує провідна експертка з фінансового моніторингу ГЛОБУС БАНКУ Марина Павленко.
На етапі відкриття рахунку у фахівця банку можуть виникнути додаткові запитання. Важливо надати вичерпні відповіді, а за потреби — додаткові документи або пояснення.
“Типова ситуація — клієнтка хоче відкрити рахунок, не маючи власних доходів, але її чоловік планує щомісяця переказувати кошти на її картку. У такому випадку важливо пояснити мету відкриття рахунку, надати підтверджувальні документи і вказати обсяг щомісячних переказів у зіставленні з доходами чоловіка. Якщо, наприклад, офіційний дохід чоловіка становить 40 тис. грн, а перекази на картку дружини — 10 тис. грн, це не викличе труднощів для відкриття рахунку”, — пояснює експертка.
Не використовуйте картки для незаконних операцій або за кодами, що не відповідають суті транзакцій (міс-кодинг). Не беріть участі в сумнівних схемах (дроп-операції тощо).
“Іноді трапляються ситуації, коли рахунок усе ж заблоковано. У такому разі варто звернутися до банку — це зазвичай допомагає розв’язати проблему. Банк завжди готовий надати консультацію. У 90% подібних випадків завдяки партнерському підходу вдається досить швидко врегулювати питання з мінімальними втратами”, — підсумувала Марина Павленко.