Французське медіа розповіло про чергову придумку кремля в інформаційній війні
Акаунти, які займаються дезінформацією в соцмережах, змінили свою стратегію приблизно з вересня минулого року. Тепер ці фейкові персонажі масово звертаються до західних ЗМІ, закликаючи їх перевірити фейкові новини. Самі ж ці акаунти з часом починають публікувати ці самі фейк-ньюс.
Про це пише французьке видання TV5 Monde. Воно спеціально вивчало дані щодо активності ботів.
В якості прикладу журналісти наводять коментар одного з користувачів під публікацією телеканала BFM. Цей акаунт просив перевірити фейкову новину, яка візуально була схожа на публікацію з Deutsche Welle.
Бот заявляв, що бачить подібні новини кожного дня. В той же час офіційні ЗМІ нічого не, мовляв, не пояснюють, і в що вірити - не зрозуміло. Такий же коментар з даного акаунту залишили ще десятку французьких ЗМІ.
Після цього профіль якийсь час не був активним, після чого почав постити графіті-карикатуру на президента України Володимира Зеленського в Лос-Анджелесі. І просив вже інші ЗМІ перевірити пост.
"Найчастіше такі фейкові новини публікуються в телеграм-каналах та новинних блогах", - зазначає видання.
Агентство пише про "десятки, а то й сотні" подібних акаунтів, які масово звертаються до ЗМІ. Ознаками того, що вони - боти, є частота публікацій постів. Іноді вона досягає одного на хвилину. Найчастіше це зламані сторінки, вкрадені у їхніх власників.
"Після звернень до ЗМІ такі акаунти починають самі транслювати фейки: новини про розтрату військової допомоги (Україні - ред.), графіті з карикатурними зображеннями Зеленського, неправдиву рекламу... Все, що може підігріти ідею втоми європейців та американців від війни", - пише видання.
Повномасштабне російське вторгнення в Україну триває вже майже два роки. Однак війна йде не тільки на полях битви і не тільки на українській території. Кремль активно вкладається також і в інформаційну війну.
Вона ведеться у кіберпросторі різними способами. Це і активна пропаганда, вкиди, маніпуляції в соцмережах та медіа тощо. Це також можуть бути і конкретні дії, наприклад, як недавня хакерська атака на "Київстар".
Не стати жертвою таких "бойових дій" дуже складно. Слід старатися думати критично, аналізувати, перевіряти факти та дотримуватися інформаційної гігієни.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.