Це було схоже на напад ХАМАС, зруйнували 40% інфраструктури: президент Київстару розказав про хакерську атаку

Читать на русском

За словами Олександра Комарова, все сталося раптово, а удар був дуже потужним

Читать на русском
Атака на Київстар
Метою хакерів було якомога сильніше "посіяти хаос"

За словами Олександра Комарова, все сталося раптово, а удар був дуже потужним

Президент компанії "Київстар" Олександр Комаров розповів про те, як відбувалася атака на оператора. Він порівняв її з нападом ХАМАС на Ізраїль, заявивши, що все сталося раптово, а удар був дуже потужним. Хакери зруйнували 40% усієї внутрішньої інфраструктури компанії. 

За словами Комарова, основною метою було максимально "посіяти хаос" в мережі. Про це президент "Київстару" розказав під час виступу на заході "Україна та світ попереду 2024", передає "НВ". 

Топменеджер порівнює очолювану ним компанію з Ізраїлем. Це - добре захищена держава, яка завжди готова до відбиття атаки. Однак навіть у такій "стіні" бойовики ХАМАСу знайшли "шпаринки" та нанесли жорстокий та несподіваний удар 7 жовтня.

"Щось подібне трапилося з нашою інфраструктурою. 12 грудня о 5-й годині ранку почалася масована атака, спрацювали протоколи безпеки. За ті 1,5 години, коли ми втратили контроль над мережею, вони (хакери — ред.) зробили досить багато поганого", - розповів Комаров.

Перша та основна мета була в руйнуванні інфраструктури. Також хакери намагалися посіяти хаос та зруйнувати саму систему роботи "Київстару". 

"Руйнування інфраструктури вийшло на 40%. Був дуже сильно зруйнований прошарок мережі", — зазначив Комаров.

За його словами, радіофіксована мережа компанії в полях покриває десятки тисяч об'єктів, мобільна мережа — 15 тисяч об'єктів, фіксована мережа — 80 тисяч об'єктів по всій Україні. Потім іде транзитна мережа, а потім віртуальна IT-мережа, яка керує як послугами, так і корпорацією.

"Найбільший удар був по віртуальному прошарку мережі. Було знищено багато серверів, було затерто багато даних. База даних клієнтів була повністю стерта. Це не профілі клієнтів, це внутрішні профілі, які допомагають системі", — заявив Комаров. 

У відновлювальній операції, яка тривала декілька днів, брали участь понад тисяча фахівців. Це було "унікально", резюмував президент "Київстару". 

Збій в Київстарі

Нагадаємо, у вівторок, 12 грудня, близько шостої ранку в мережі компанії "Київстар" стався масштабний збій. Майже всі сервіси, що їх надає оператор, перестали працювати належним чином. 

В самій компанії заявили, що на неї сталася надпотужна хакерська атака, якій ще не було аналогів в історії мобільної мережі. Заговорили про російський слід та сплановану кібератаку з кремля. Втім, окремі експерти зазначили, що цей інцидент схожий скоріше на внутрішній "злив".

Відновлення мережі відбувалося впродовж чотирьох днів. Втім, навіть після повного відновлення окремі користувачі скаржилися на те, що деякі послуги не працюють або працюють неналежним чином. В "Київстарі" пояснили це технічними проблемами після масштабної атаки. 

Варто зазначити, що "Київстар" є найбільшим українським оператором. Він має понад 26 мільйонів абонентів, що робить компанію значущою в контексті національної безпеки.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.