Літня спека в авто: як зберегти комфорт і не нашкодити двигуну

Автомобіль улітку потребує більше уваги, ніж здається, невеликі дії — як от перевірка охолоджувальної системи, кондиціонера, акумулятора й вибір якісного пального — можуть зберегти не лише ваш комфорт, а й десятки тисяч гривень на ремонт

Водій в автомобілі у спеку Фото: Getty Images
Водій в автомобілі у спеку Фото: Getty Images

Літо — час відпусток, подорожей, теплих вечорів і… випробування для вашого авто. Високі температури, гарячий асфальт, активна робота кондиціонера та затори можуть негативно впливати як на комфорт у салоні, так і на технічний стан машини. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію на трасі або в місті, експерти надали практичні поради, як подбати про авто в спеку і зберегти ресурс двигуна.

Слідкуйте за рівнем охолоджувальної рідини

Система охолодження — перше, що варто перевірити перед поїздками в спеку. Якщо рівень антифризу нижчий за норму або він втратив властивості, двигун може перегрітись уже за кілька кілометрів. Раз на сезон змінюйте антифриз і промивайте систему. Перевірте також радіатор — він має бути чистим, без пилу й комах.

Не економте на пальному — влітку це має значення

Коли надворі +30, двигун працює в більш жорсткому режимі. Якість пального напряму впливає на температуру його згоряння, стабільність роботи мотора і витрату пального. Саме тому обирайте перевірене пальне.

Уникайте тривалого холостого ходу з кондиціонером

Стояння в заторі з працюючим двигуном і кондиціонером — стрес для системи охолодження. Якщо кондиціонер старий або засмічений, він може викликати перегрів двигуна. Раз на рік перевіряйте стан фреону та чистіть систему кондиціонування.

Не заправляйтесь “на лампочці” у спеку

Низький рівень пального може спричинити перегрів бензонасоса, адже пальне також охолоджує його. Це особливо критично у спеку. Щоб уникнути поломок — не чекайте, поки загориться лампочка. Заправляйтесь завчасно на надійних АЗС, де не «розбавляють» пальне.

Захищайте салон і акумулятор

Висока температура руйнує пластик і знижує ефективність електроніки. Завжди використовуйте шторку на лобове скло або шукайте затінок для паркування. Акумулятор у спеку також «страждає» — перевірте його стан перед тривалими поїздками.

Як раніше повідомляв Інформатор, в Україні різко виросла якість дизельного пального. У травні експерти Інституту споживчих експертиз виявили, що 20% дизельного пального на українських заправках було фальсифікатом. Тож чергова перевірка не віщувала нічого доброго, адже зараз, за словами експертів, маржа на продажу дизеля досягає 10 гривень на літрі. Такий заробіток – це надприбутки для «бодяжніків», оскільки вони ще й не платять податки. Але реальна ситуація виявилися протилежною – лише дві проби з 17 мали порушення, але і ті не катастрофічні. Експерти кажуть, що можливими причинами таких несподіваних покращень стало повернення в законне поле стандартів Євро 5, і відповідне посилення контролю з боку каральних органів за нелегальними виробництвами. Факт залишається фактом – у червні ризик нарватися на не якісну «солярку» залишився лише у самих затятих «бодяжніків», і підзаборних «бочок», яким взагалі закони не писані. 

Стежте за нами у Viber

Image
Оперативні новини та розбори: Україна, світ, війна. Підпишиться👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube