Автомобіль улітку потребує більше уваги, ніж здається, невеликі дії — як от перевірка охолоджувальної системи, кондиціонера, акумулятора й вибір якісного пального — можуть зберегти не лише ваш комфорт, а й десятки тисяч гривень на ремонт
Літо — час відпусток, подорожей, теплих вечорів і… випробування для вашого авто. Високі температури, гарячий асфальт, активна робота кондиціонера та затори можуть негативно впливати як на комфорт у салоні, так і на технічний стан машини. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію на трасі або в місті, експерти надали практичні поради, як подбати про авто в спеку і зберегти ресурс двигуна.
Система охолодження — перше, що варто перевірити перед поїздками в спеку. Якщо рівень антифризу нижчий за норму або він втратив властивості, двигун може перегрітись уже за кілька кілометрів. Раз на сезон змінюйте антифриз і промивайте систему. Перевірте також радіатор — він має бути чистим, без пилу й комах.
Коли надворі +30, двигун працює в більш жорсткому режимі. Якість пального напряму впливає на температуру його згоряння, стабільність роботи мотора і витрату пального. Саме тому обирайте перевірене пальне.
Стояння в заторі з працюючим двигуном і кондиціонером — стрес для системи охолодження. Якщо кондиціонер старий або засмічений, він може викликати перегрів двигуна. Раз на рік перевіряйте стан фреону та чистіть систему кондиціонування.
Низький рівень пального може спричинити перегрів бензонасоса, адже пальне також охолоджує його. Це особливо критично у спеку. Щоб уникнути поломок — не чекайте, поки загориться лампочка. Заправляйтесь завчасно на надійних АЗС, де не «розбавляють» пальне.
Висока температура руйнує пластик і знижує ефективність електроніки. Завжди використовуйте шторку на лобове скло або шукайте затінок для паркування. Акумулятор у спеку також «страждає» — перевірте його стан перед тривалими поїздками.
Як раніше повідомляв Інформатор, в Україні різко виросла якість дизельного пального. У травні експерти Інституту споживчих експертиз виявили, що 20% дизельного пального на українських заправках було фальсифікатом. Тож чергова перевірка не віщувала нічого доброго, адже зараз, за словами експертів, маржа на продажу дизеля досягає 10 гривень на літрі. Такий заробіток – це надприбутки для «бодяжніків», оскільки вони ще й не платять податки. Але реальна ситуація виявилися протилежною – лише дві проби з 17 мали порушення, але і ті не катастрофічні. Експерти кажуть, що можливими причинами таких несподіваних покращень стало повернення в законне поле стандартів Євро 5, і відповідне посилення контролю з боку каральних органів за нелегальними виробництвами. Факт залишається фактом – у червні ризик нарватися на не якісну «солярку» залишився лише у самих затятих «бодяжніків», і підзаборних «бочок», яким взагалі закони не писані.