Lifecell списала з рахунку гроші та заблокувала вихідні дзвінки: чи зміг чоловік через суд поновити свої права

Читать на русском

Чоловік хотів подзвонити, проте не зміг

Читать на русском
Lifecell списала з рахунку гроші та заблокувала вихідні дзвінки: чи зміг чоловік через суд поновити свої права
Справу не вдалося вирішити мирним шляхом

Чоловік хотів подзвонити, проте не зміг

Чоловік купив стартовий пакет Lifecell з тарифним планом, який передбачав похвилинну оплату. І ніколи б не звернувся до суду, якби компанія не змінила умови надання послуг. Вже в суді мобільний оператор довів, що чоловік немає ніякого відношення до спірного номера. І тому вимагати нічого не повинен.  

За словами клієнта, у вересні — жовтні 2016 року без погодження оператор під'єднав його номер до інтернету та почав списувати кошти в рахунок нібито ненаданих послуг. Далі більше. У жовтні 2016 року вихідні дзвінки з телефонного номера чоловіка заблокували. І в односторонньому порядку Lifecell прийняв рішення про скасування тарифу з погодинною оплатою.

Чоловік звернувся до компанії, проте не отримав вичерпну інформацію про змінені тарифи та обґрунтування правильності їх застосування. Через відключення він не зміг спілкуватися з рідними, медичними закладами та аптеками. Коли справу не вдалося вирішити мирним шляхом, нею зайнявся суд.

Що було у суді

У своєму позові чоловік просив стягнути з мобільного оператора Lifecell 2 тис. 050 грн. З цієї суми 50 грн визначив як матеріальну шкоду, а тисяча гривень мала піти в рахунок витрат з підготовки та подачі заяви до суду. Ще тисяча гривень мала бути виплачена як компенсація моральної шкоди. Також компанія мала розблокувати вихідні дзвінки за спірним номером.

Однак в компанії заявили, що до цього номеру у них укладена угода з іншим користувачем. А не з чоловіком, який скаржився на них до суду. Відтак, він не має ніяких прав у цій історії.

Представник Lifecell  у суді зазначив, що інформація про надані послуги та звіт про баланс за номером може бути надана лише особі, яка уклала з компанією угоду. Або є інший варіант: вся інформація може бути надана за письмовою згодою власника номера. Тому в Lifecell вважали, що чоловік не довів порушення його прав саме як абонента мобільного оператора. Тому і виплачувати йому гроші в компанії не планували.  

Суд погодився з такою позицією оператора. Тому у січні 2019 року суддя Коростишівського районного суду Житомирської області постановив, що Lifecell нічого чоловікові не винен.

Але таке рішення не влаштувало клієнта та він подав на нього скаргу. Він заявляв, що мобільний оператор не надав доказів того, що якась жінка користувалася його номером та сплачувала кошти за мобільні послуги у спірному 2016 році.  

Однак судом було встановлено інше. Згідно з даними компанії, у березні 2015 року компанія «Астеліт» та невідома особа уклали договір. А в грудні 2015 року до вказаного договору було укладено абонентську картку, за якою послуги за вказаним договором надавались, в тому числі й за спірним номером телефону. У лютому 2016 року фірма «Астеліт» перейменувалася у Lifecell, але всі її зобов’язання залишились у силі.

Виявилося, що на це чоловікові відповісти було нічим. Він не надав контраргументів існування між ним та Lifecell угоди, не довів, що купував стартовий пакет або оплачував послуги за користування цим номером. Отже, суд вирішив, що він не є клієнтом оператора. Тому у квітні 2019 року судді Житомирського апеляційного суду вирішили не змінювати спірне рішення.

Але чоловік не здавався. Він пішов до Верховного Суду з надією оскаржити ці рішення. Але судді вирішили, що скарга подана на судові рішення у малозначній справі й не стали її розглядати.

Інформатор писав, що Lifecell заблокувала номери своїх абонентів, через підозру поліції у шахрайстві.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.