Клієнтці ПриватБанку заблокували SIM-картку на телефоні та списали з кредитки 65 тисяч гривень - що вирішив суд

Жінка зазначає, що їй телефонували з прихованого номера, але жодних кодів нікому не повідомляла

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з рахунку 65 тисяч гривень

Жінка, який заблокували SIM-картку на телефоні, втратила з кредитної картки 65 тисяч гривень. Вона зверталась до ПриватБанку з вимогою повернути кошти, але їй відмовили, бо операції були здійснені за допомогою сервісу Apple Pay, який було активовано на мобільному пристрої. Про це йдеться у рішенні Овідіопольського районного суду Одеської області, опублікованому 5 вересня 2024 року.

19.07.2023 року з кредитної картки жінки було зроблено переказ коштів з картки та зняття готівки в банкоматах міста Кривий Ріг. Загальна сума операцій становить 65 тисяч гривень. Вона зазначає, що жодних операцій з перерахунку коштів не здійснювала, їй телефонували з прихованого номера, але жодних кодів нікому не повідомляла, надалі виявилось, що її SIM-картка заблокована, громадянка намагалась відновити номер телефону, але так і не змогла. 

21.07.2023 року жінка звернулася до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення, звернення зареєстровано в ЄРДР, кримінальне провадження, її визнано потерпілою. 24.08.2023 року вона подала банку вимогу про повернення коштів у розмірі 65 тисяч гривень 06.10.2023 року отримала лист банку, в якому зазначено, що операції з її картки були здійснені за допомогою сервісу Apple Pay, який було активовано на мобільному пристрої 19.07.2023 року та відмовив у поверненні коштів. 

"За даними проведеної перевірки встановлено, що переказ коштів з картки було здійснено шляхом додавання кредитної картки до сервісу Apple Pay. Посилання в позові на те, що позивачці було невідомо про проведення спірних транзакцій і дізналася вона про таке лише 20.07.2023 року не узгоджується з фактичними обставинами справи, а саме з обізнаністю про телефонні дзвінки шахраїв 19.07.2024 року Списання відбулися через систему мобільних платежів Apple Pay", - вказується у матеріалах справи. 

Що вирішив суд?

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Оскільки операції щодо переказу коштів були здійснені із використанням сервісу Apple pay, авторизація додавання картки до якого здійснено шахраями шляхом зловживання її довірою, покладення на банк відповідальності за дані операції є безпідставним.

"В справі, що є предметом розгляду, позивачка звернулась до банку лише 20.07.2023 року, доказів про інші її звернення матеріали справи не містять. Оскільки позивачка повідомила на «гарячу лінію» банку про факт транзакцій вже після їх проведення, а саме через 20.07.2023 року, покладення на банк відповідальності за вчинення спірних транзакцій шахраями, яким вона надала доступ до рахунку і повідомила дані своєї картки, є безпідставним. Доказів про звернення на гарячу лінію раніше позивачем не надано. Кошти, які були розміщені на кредитній картці не є власністю позивачки, а тому відсутні підстави нарахування та стягнення судом пені з відповідача на користь позивача. Відтак, зважаючи на викладені обставини, позовні вимоги до акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» про захист прав споживача, зобов'язання відновити залишок коштів на рахунках, стягнення пені та зобов'язання вчинити певні дії є такими, що не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube