У ПриватБанку вказують, що жінка через власну недбалість стала жертвою досить розповсюдженої схеми шахрайства
Жінка отримала на телефон дзвінок від нібито служби безпеки ПриватБанку. Потім з її рахунку зникли кошти у розмірі 48 615 гривень. Про це йдеться у рішенні Дзержинського районного суду Кривого Рогу, опублікованому 27 січня 2025 року.
18.09.2023 року невстановлена особа зателефонувала та представилась працівником служби безпеки АТ КБ «ПриватБанк», після чого жінка виявила несанкціоновану транзакцію з оплати послуг, які вона не здійснювала та не підтверджувала. Клієнтка відразу звернулася до поліції із заявою про вчинення злочину, за результатами якої відкрили кримінальне провадження від 19.09.2023 року за ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Станом на даний час по вказаному кримінальному провадженню здійснюється досудове розслідування. В ході слідчих дій було з'ясовано, що кошти було перераховано на картку АТ «Таскомбанк» на суму 22 763 гривень та на суму 25 852 гривень, всього на суму 48 615 гривень.
"Позивачка здійснила перекази коштів добровільно і самостійно, але під впливом шахрайських дій невідомої особи, яка їй зателефонувала та надала інструкції, номери карток, на які слід здійснити перекази коштів, тобто через власну недбалість вона стала жертвою досить розповсюдженої схеми шахрайства з застосуванням третіми особами так званого «соціального інжинірингу»", - заявили у ПриватБанку.
ПриватБанк покликається на те, що в розмові з оператором жінка пояснила, що здійснила ці перекази добровільно і самостійно, але під впливом шахрайських дій невідомої особи, яка їй зателефонувала та надала інструкції, номери карток, на які слід здійснити перекази коштів, тобто через власну недбалість вона стала жертвою досить розповсюдженої схеми шахрайства з застосуванням третіми особами так званого «соціального інжинірингу». Однак, зі звукозапису розмови вбачається, що нею не було розголошено третім особам персональні дані для входу до системи «Приват-24», як то номер картки, строк дії та CVC або CVV-2, дівоче прізвище матері, які могли бути використані третіми особами без вчинення ними шахрайських дій.
"ПАТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставин, які б безспірно доводили, що позивачка як користувач кредитної картки, та споживач банківських послуг, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей по кредитній картці, її особового рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Приват-24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції 18 вересня 2023 року щодо перерахування з її карткового рахунку коштів на загальну суму 48 615 гривень. Доводи банка про те, що позивачка винна у порушенні умов та правила надання банківських послуг, що призвело до несанкціонованого списання коштів з її карткового рахунку, оскільки вона своїми діями сприяла незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі проведення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки вони ґрунтуються виключно на припущеннях, що не мають доказового підтвердження", - вважає суд.
Суд частково задовольнив позовні вимоги жінки. Акціонерне товариство Комерційний банк «ПриватБанк» зобов'язали відновити залишок кредитних коштів на особистому картковому рахунку до стану, у якому він перебував перед виконанням несанкціонованих операцій 18.09.2023 року (тобто станом на 17.09.2023 року) шляхом повернення на рахунок коштів у сумі 48 615 гривень, розірвати кредитний договір, по картці/рахунку від 19.08.2018 року, закрити кредитну картку.
"Суд приходить до висновку про те, що банк не надав доказів на підтвердження того, що позивачка вчинила певні дії чи допустила бездіяльність в порушення вимог закону та укладених між ними договорів, які призвели до безпідставного перерахування 18.09.2023 року коштів з зарплатного та кредитного рахунків на рахунки третіх осіб", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.