Чоловік просив поновити зв’язок та компенсувати йому моральну шкоду
Наприкінці березня та на початку квітня 2019 року чоловік хотів подзвонити з двох номерів «Київстар». Проте він не зміг цього зробити, тому що їх було заблоковано. Він був дуже здивований, тому що понад десять років користувався номерами саме цього оператора та понад три роки використовував додаткову послугу дзвінки та 25 SMS-повідомлень за кордон. І проблем не було.
Напочатку квітня 2019 року він звернувся до сервісного центру «Київстар» з тим, щоб розібратися що сталося та поновити зв’язок. Проте його звернення розглянули, але надавати послуги за спірними номерами не стали.
Тоді чоловік звернувся до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформації. Там йому відповіли, що спірні номери за ним не зареєстровані. Теж саме повідомив «Київстар» у листі.
Виявилося, що з цих номерів кожні 4-5 секунд відправляли по одному повідомленню різним отримувачам. За даними мобільного оператора це підпадало під визначення спам, тому було прийнято рішення заблокувати номери.
Коли чоловік не зміг вмовити оператора, він у липні 2019 року звернувся до Шевченківського районного суду Києва. Він просив розблокувати номери та поновити надання послуг згідно з тарифними планами, що діяли до відключення. Також він вимагав повернути залишки коштів на рахунках та стягнути з компанії 10 тис. грн моральної шкоди.
В «Київстар» на ці вимоги зауважили, що компанія обслуговувала ці номери, проте чоловік не довів, що саме він придбав стартові пакети та є володільцем цих номерів. Також не було ніяких свідчень про те, що він є клієнтом компанії понад 10 років. Проте «Київстар» запропонував розв'язати ці питання та поновити зв’язок, якщо їх клієнт зареєструється і стане отримувати послуги як контрактний абонент.
Відповідно до правил, за якими працюють українські оператори, вони можуть блокувати номери в разі виявлення несанкціонованого втручання або у разі розповсюдження спаму. Тобто масово розсилати повідомлення може або сам оператор своїм клієнтам, або влада. А українцям це робити заборонено.
Коли «Київстар» виявив розсилку спаму, він склав акти. Проте отримати їх можна тільки зареєстрованим абонентам. Суд встановив, що абонент не зареєструвався та не скасував акти, за якими відключили телефони за спам. Тобто, він не довів порушення його прав та не надав доказів завдання йому моральної шкоди. Тому у листопаді 2019 року суддя Шевченківського районного суду Києва вирішила, що немає підстав поновлювати зв’язок та виплачувати моральну шкоду.
Однак чоловік не погодився з цим рішенням і подав на нього скаргу. Суддям він розповів, що сплачував за послуги, не мав боргів, а його номери заблокували. І це не справедливо, тому що він не може використовувати номери, за які заплатив.
Проте судді не пішли йому на зустріч з тих самих причин, що і їх колежанка. Вони встановили, що номери заблокували через спам. І перший крок, щоб розв'язувати цю проблему та поновити зв’язок – це написати заяву на реєстрацію та надати для цього паспорт.
Останньою надією чоловіка поновити зв’язок було звернення до Верховного Суду. Проте там цю справу визнали малозначною та не стали розглядати.
Інформатор розповідав, що на Київщині люди просили «Київстар» прибрати антену мобільного зв`язку з даху їх будинку.