«Київстар» двічі знімав з рахунку гроші за інтернет: на чию сторону став суд

Читать на русском

Суд встановив, що оператор отримував від жінки подвійну плату

Читать на русском
«Київстар» двічі знімав з рахунку гроші за інтернет: на чию сторону став суд
Жінка не знала, що потрібно змінювати налаштування у телефоні

Суд встановив, що оператор отримував від жінки подвійну плату

Коли жінка перейшла на новий тариф «Київстар», то помітила, що оператор двічі знімає гроші за користування інтернетом. Спершу при сплаті за тариф, вдруге – окремо кожного дня. Виявилося, що потрібно було змінити налаштування в телефоні, щоб цього уникнути. Проте жінка заявила, що нічого про це не знала.

У листопаді 2017 року о 14:51 на мобільний телефон жінки прийшло SMS-повідомлення: «Тільки тсссс. Лише 35 грн/міс у новому тарифі: 3000 МБ Інтернет, безліміт на Київстар та 10 хвилин на інші мобільні. Мерщій замовляйте: перехід безоплатний до 23 листопада 2017 року. Замовлення за телефоном 477».

Оскільки така пропозиція зацікавила жінку, то вона зателефонувала за номером, вказаним у повідомлення для уточнення інформації. Але там вона дізналася все те, що було у SMS щодо зміни її тарифного плану з «Класичний» на «Київстар 3G Он-лайн».

Того ж дня прийшло підтвердження про перехід на новий тарифний план та повідомлення, про зняття 35 грн абонплати. На той час залишок коштів на рахунку становив 39,85 грн. Через чотири дні жінка вирішила перевірити баланс і виявилося, що там залишилося всього 10 грн.

Щоб дізнатися, куди зникли гроші вона зареєструвалася в особистому кабінеті на сайті «Київстар». Там вона дізналася, що з її рахунку компанія зняла кошти за інтернет. Спочатку це було 7,09 грн, наступного дня вже 8,83 грн, а ще пізніше 8,11 грн. Навіщо тоді тариф з 3000 МБ інтернету, коли кожного дня за нього сплачуєш?

З інформації, отриманої від контакт-центру жінка дізналася, що її не повністю було переведено на «Київстар 3G Он-лайн». Виявилося, що для цього потрібно було ще змінити налаштування у телефоні, про що клієнтка нічого не знала.  

Що було у суді

Жінка просила суд стягнути з «Київстар» на її користь 24,03 грн втрачених грошей та компенсувати моральну шкоду, яку вона оцінила в 50 грн. На це представник мобільного оператора заявив, що спірний номер не контрактний, тому в компанії не впевнені, що він належить саме цій жінці. До того ж вони не відповідають за налаштування в телефонах своїх клієнтів. Оскільки інформація щодо цього є на сайті відповідача у вільному доступі, то в компанії вважали, що клієнт про все знає.

Виявилося, що після переходу на новий тариф потрібно було обрати правильну точку доступу. Точніше, замінити назву точки доступу «xl.kyivstar.net» на www. kyivstar.net. Через те, що цього не зробили, жінка додатково сплачувала за послугу «Мобільний Інтернет XL», бо доступ до Інтернету відбувався через точку доступу «xl.kyivstar.net».

Проте суд встановив, що відсутність реєстрації жінки як контрактного абонента не завадило «Київстару» спочатку запропонувати їй новий тариф, а потім надавати по ньому послуги. Крім того, компанія не попередила про те, що потрібно зробити якісь маніпуляції з мобільним, щоб повноцінно використовувати новий тарифний план. А це, на думку суду, є грубим порушенням вимог законодавства щодо права на отримання інформації про послугу.

Крім того, додаткова послуга «Мобільний Інтернет XL» не є у тарифному плані «Київстар 3G Он-лайн». А це свідчить про отримання оператором подвійної вигоди. Тому у березні 2019 року суддя Личаківського райсуду Львова вирішила, що мобільний оператор має виплатити клієнтці 24,03 грн відшкодування.

Виплачувати такі гроші «Київстар» не захотів, і подав на це рішення скаргу. Представник компанії в суді наполягав, що не було доказів, що жінка є абонентом. А відтак, не доведено, що вона має право пред`являти позов.

Однак судді знайшли в матеріалах справи SMS-повідомлення щодо змін в налаштуваннях телефону. Крім того, вони погодилися, що до того, як подавати позов, жінка мала б зареєструватися в оператора, щоб він підв’язав номер до її прізвища. Тому у жовтні 2019 року судді Львівського апеляційного суду скасували рішення про виплату 24,03 грн.

Інформатор писав, що шахраї викрали сімку «Київстар» та набрали кредитів.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.