Із Києва до Дубліна залізницею: що відомо про європейський концепт Starline

Мережу Starline уявляють подібною до метро. Поїзди курсуватимуть зі швидкістю 300-400 км/год, на жаль ідея Starline виглядає амбіційною, й сама команда не називає часових рамок, в яких її реалістично втілити

Фото: Starline
Фото: Starline

Неурядовий аналітичний центр із Копенгагена 21st Europe розробив концепцію високошвидкісної залізничної мережі, яка сполучить 39 напрямків по всій Європі — включно з Києвом, Львовом, Скандинавією, Британським архіпелагом і островом Ірландія.

Нині головна проблема поїздів у Європі в тому, що інфраструктура повільна, ненадійна та фрагментована, а квитки коштують задорого, щоб конкурувати з лоукост-авіалініями. Хоча швидкісні поїзди мають на 90% менший вуглецевий слід, ніж авіаперельоти, вони досі є значно менш популярними через вищевказані причини. Наразі Європа намагається вирішити цю проблему за допомогою проєкту Транс’європейських транспортних мереж (TEN-T), що поки у процесі розробки. Окремі компанії теж намагаються змістити фокус на поїзди — наприклад нідерландський European Sleeper, — але це досі дороге задоволення.

Фото: Starline
Фото: Starline

Альтернативну мережу Starline уявляють подібною до метрополітену. Її протяжність становитиме 22 тисячі кілометрів. Поїзди курсуватимуть зі швидкістю 300-400 км/год, що зробить такі подорожі на 30% швидшими, ніж пересування автошляхами чи залізницею у нинішньому стані. 

Від Гельсінкі до Берліна можна буде дістатися трохи більш як за п’ять годин — зараз на таку поїздку піде цілий день. Одна з ліній на пропонованій схемі «пан’європейського метро» простягається від Києва до Дубліна.

Для нової залізниці побудують нові станції біля великих міст. Вони будуть сполучені з наявною транспортною інфраструктурою, щоб пасажири могли легко дістатися до центру. Це будуть повноцінні вокзали з ресторанами, крамницями та залами очікування. У них можна буде за бажання розміщати концертні зали, музеї, спортивні зони. Квитки мають бути значно дешевші, ніж нинішні квитки на європейські поїзди, а також квитки на авіарейси на короткі відстані.

Мережа Starline спиратиметься на державне фінансування і керуватиметься національними залізничними компаніями. Координуватиме все нова Європейська залізнична адміністрація. Ідея Starline виглядає амбіційною, й сама команда не називає часових рамок, в яких її реалістично втілити. Експерти з екологічних подорожей зазначили The Independent: 

«Нашу віру в Starline дещо підірвала схема, на якій зображено новий залізничний тунель під Адріатикою й Апеннінами від Загреба до Рима».

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube