Гетманцев заявив, що дискусія щодо росту цін на автогаз внаслідок його ініціативи не має значення через розвиток електрокарів

Читать на русском

Через це, мовляв, розмови про акцизи на пальне взагалі не мають ніякого сенсу, вважає Гетманцев

Читать на русском
Гетманцев і акцизи
А у Європі значно більшим є податок на бензин

Через це, мовляв, розмови про акцизи на пальне взагалі не мають ніякого сенсу, вважає Гетманцев

Одна з останніх скандальних ініціатив голови податкового комітету Верховної Ради Данила Гетманцева - підвищення акцизів на скраплений газ для автомобілів. Експерти кажуть, що ця ідея суперечить європейським принципам оподаткування та може вбити ринок. Гетманцев же вважає, що все насправді не так - щобільше, скоро це взагалі перестане бути актуальним, адже усі за 5 років пересядуть на електрокари.

Про це голова профільного комітету Ради розказав в інтерв'ю Liga.Net. Він відкидає будь-які звинувачення в лобізмі та намагається виправдовуватися. 

Журналіст "Ліги" зазначив, що сьогодні акцизи в Україні є дуже диференційованими. Найбільший податок - на бензин, менше - на дизель, і найменший - на автогаз. Гетманцева ж вважають лобістом тих груп, які виступають за підвищення даного акцизу - з чим голова фінкомітету радикально не згоден.

"Ми з вами не лобісти... Бо насправді ці звинувачення в лобізмі є абсолютно безґрунтовними, тому що логіка, якою керуюся я... Я ж не подаю законопроєкт. Ми це питання дискутуємо. Його готує Кабмін і Мінфін... Мого законопроєкту нема, я не збираюся його подавати поки що... Але мені здається, що логічно, щоб рівень ставок на конкуруючі види пального визначався законами фізики та математики, а не лобізму... Якщо у скрапленого газу лобісти... то для мене це не аргумент", - зазначив Гетманцев. 

Якщо ця логіка комусь не подобається, нардеп готовий вислухати іншу. Втім, він каже, що все повинно бути справедливим, якщо йдеться про оподаткування. А ставка повинна співвідноситися відповідно до природних величин, а не до політичної волі, продиктованої "невідомо чим".

На це журналіст опонував Гетманцеву. Він зазначив, що в Європі ці ставки також є дуже диференційованими. В окремих країнах ці цифри різняться в 4-5 разів, і ніякої проблеми немає. На це Гетманцев досить маніпулятивно нагадав, що акцизи на бензин в Європі набагато більші, ніж у нас. Досить дивний аргумент з його боку, адже в Європі і доходи громадян є набагато вищими, аніж в Україні. 

"Я думаю, наше суспільство, наші громадяни не зовсім готові, щоби ми приводили ці ставки повністю у відповідність до європейських. Наприклад, на 50% піднімали ставки на бензин. І на скраплений газ також... Тому давайте не брати нічого шматками, і розберемося, чому різні машини, які їздять по одній і тій самій дорозі, повинні сплачувати більше або менше... Чому?" - задається питанням Гетманцев.

Журналіст відповідає, що, по-перше, автогаз є більш екологічним паливом. По-друге, це таке собі "паливо для бідних", воно досить бюджетне. Однак на думку Гетманцева, даний аргумент є нелогічним. Більше того: за думкою голови профільного комітету, в "історичному розрізі" ця дискусія взагалі не має сенсу. Адже зараз шалено зростає популярність електрокарів, і за 5 років ніхто навіть не згадає про бензин або скраплений газ. 

"Насправді, оця дискусія... Вона в перспективі 5-10 років не має жодного значення. Бо розвиток електрокарів сьогодні настільки потужний... Що вже через 5 років будь-яка актуальність співвідношення акцизів на бензин та скраплений газ взагалі втратить будь-який суспільний інтерес", - зазначив Гетманцев. 

Тобто голова профільного комітету вважає, що в країні, де йде важка війна, де зруйновані безліч підприємств та напівжива економіка, яка залежить від зовнішніх дотацій, і де рівень бідності за минулий рік зріс до 24% - за 5 років усі зможуть вільно купувати собі електрокари. При тому, що навіть найпростіша "беушна" модель Tesla стартує від 30-35 тисяч доларів. Що й не кажи, а оптимізму Гетманцева можна тільки позаздрити. 

Гетманцев та скраплений газ 

Нагадаємо, що підняття акцизів на автогаз є однією з останніх податкових ініціатив Гетманцева. Як і, власне, всі інші його ідеї, ця викликала в суспільстві неоднозначну та переважно негативну реакцію. Прості водії, природно, не бажають сплачувати більше, ніж платять зараз. А експертне середовище зазначає, що це взагалі може сильно вдарити по ринку

"Хочеться задати питання в лоб: чого ви хочете? Вбити ринок газу? Навіщо зараз все це колошматити, я, чесно кажучи, не знаю", - коментує ініціативи Гетманцева аналітик паливного ринку Олександр Сіренко.

Акциз на даний вид палива можуть підняти до 170 євро за тисячу літрів. У разі введення такого податку ціна на автогаз може сягнути близько 33 гривень. Тобто зросте вона десь на 4-5 гривень за один літр. 

Сам голова фінкомітету мотивує це тим, що акциз має відповідати енергомісткості пального. До того ж таким чином можна буде збільшити надходження до держбюджету. Зараз же, за словами голови фінкомітету, податок дуже низький через діяльність лобістських груп - саме про них він говорив в інтерв'ю на Liga.Net.

Однак найцікавіше це те, що рішення про підвищення акцизу на скраплений газ досі не прийнято. Схоже, що в уряді не надто підтримують таку ініціативу, розуміючи її негативні наслідки на цей час. Та Гетманцев продовжує лобіювати цю ідею із завзятістю, що гідна найкращого застосування. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.