Через це, мовляв, розмови про акцизи на пальне взагалі не мають ніякого сенсу, вважає Гетманцев
Одна з останніх скандальних ініціатив голови податкового комітету Верховної Ради Данила Гетманцева - підвищення акцизів на скраплений газ для автомобілів. Експерти кажуть, що ця ідея суперечить європейським принципам оподаткування та може вбити ринок. Гетманцев же вважає, що все насправді не так - щобільше, скоро це взагалі перестане бути актуальним, адже усі за 5 років пересядуть на електрокари.
Про це голова профільного комітету Ради розказав в інтерв'ю Liga.Net. Він відкидає будь-які звинувачення в лобізмі та намагається виправдовуватися.
Журналіст "Ліги" зазначив, що сьогодні акцизи в Україні є дуже диференційованими. Найбільший податок - на бензин, менше - на дизель, і найменший - на автогаз. Гетманцева ж вважають лобістом тих груп, які виступають за підвищення даного акцизу - з чим голова фінкомітету радикально не згоден.
"Ми з вами не лобісти... Бо насправді ці звинувачення в лобізмі є абсолютно безґрунтовними, тому що логіка, якою керуюся я... Я ж не подаю законопроєкт. Ми це питання дискутуємо. Його готує Кабмін і Мінфін... Мого законопроєкту нема, я не збираюся його подавати поки що... Але мені здається, що логічно, щоб рівень ставок на конкуруючі види пального визначався законами фізики та математики, а не лобізму... Якщо у скрапленого газу лобісти... то для мене це не аргумент", - зазначив Гетманцев.
Якщо ця логіка комусь не подобається, нардеп готовий вислухати іншу. Втім, він каже, що все повинно бути справедливим, якщо йдеться про оподаткування. А ставка повинна співвідноситися відповідно до природних величин, а не до політичної волі, продиктованої "невідомо чим".
На це журналіст опонував Гетманцеву. Він зазначив, що в Європі ці ставки також є дуже диференційованими. В окремих країнах ці цифри різняться в 4-5 разів, і ніякої проблеми немає. На це Гетманцев досить маніпулятивно нагадав, що акцизи на бензин в Європі набагато більші, ніж у нас. Досить дивний аргумент з його боку, адже в Європі і доходи громадян є набагато вищими, аніж в Україні.
"Я думаю, наше суспільство, наші громадяни не зовсім готові, щоби ми приводили ці ставки повністю у відповідність до європейських. Наприклад, на 50% піднімали ставки на бензин. І на скраплений газ також... Тому давайте не брати нічого шматками, і розберемося, чому різні машини, які їздять по одній і тій самій дорозі, повинні сплачувати більше або менше... Чому?" - задається питанням Гетманцев.
Журналіст відповідає, що, по-перше, автогаз є більш екологічним паливом. По-друге, це таке собі "паливо для бідних", воно досить бюджетне. Однак на думку Гетманцева, даний аргумент є нелогічним. Більше того: за думкою голови профільного комітету, в "історичному розрізі" ця дискусія взагалі не має сенсу. Адже зараз шалено зростає популярність електрокарів, і за 5 років ніхто навіть не згадає про бензин або скраплений газ.
"Насправді, оця дискусія... Вона в перспективі 5-10 років не має жодного значення. Бо розвиток електрокарів сьогодні настільки потужний... Що вже через 5 років будь-яка актуальність співвідношення акцизів на бензин та скраплений газ взагалі втратить будь-який суспільний інтерес", - зазначив Гетманцев.
Тобто голова профільного комітету вважає, що в країні, де йде важка війна, де зруйновані безліч підприємств та напівжива економіка, яка залежить від зовнішніх дотацій, і де рівень бідності за минулий рік зріс до 24% - за 5 років усі зможуть вільно купувати собі електрокари. При тому, що навіть найпростіша "беушна" модель Tesla стартує від 30-35 тисяч доларів. Що й не кажи, а оптимізму Гетманцева можна тільки позаздрити.
Нагадаємо, що підняття акцизів на автогаз є однією з останніх податкових ініціатив Гетманцева. Як і, власне, всі інші його ідеї, ця викликала в суспільстві неоднозначну та переважно негативну реакцію. Прості водії, природно, не бажають сплачувати більше, ніж платять зараз. А експертне середовище зазначає, що це взагалі може сильно вдарити по ринку.
"Хочеться задати питання в лоб: чого ви хочете? Вбити ринок газу? Навіщо зараз все це колошматити, я, чесно кажучи, не знаю", - коментує ініціативи Гетманцева аналітик паливного ринку Олександр Сіренко.
Акциз на даний вид палива можуть підняти до 170 євро за тисячу літрів. У разі введення такого податку ціна на автогаз може сягнути близько 33 гривень. Тобто зросте вона десь на 4-5 гривень за один літр.
Сам голова фінкомітету мотивує це тим, що акциз має відповідати енергомісткості пального. До того ж таким чином можна буде збільшити надходження до держбюджету. Зараз же, за словами голови фінкомітету, податок дуже низький через діяльність лобістських груп - саме про них він говорив в інтерв'ю на Liga.Net.
Однак найцікавіше це те, що рішення про підвищення акцизу на скраплений газ досі не прийнято. Схоже, що в уряді не надто підтримують таку ініціативу, розуміючи її негативні наслідки на цей час. Та Гетманцев продовжує лобіювати цю ідею із завзятістю, що гідна найкращого застосування.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.