"Ми використовуємо всі засоби для захисту нашої країни, тому ми не будемо вдаватися в деталі. Але ми просто даємо зрозуміти, що ми здатні та можемо відповісти"
"І поки весь світ чекає на диво від Трампа, дай Бог, ми з вами маємо не чекати, ми маємо не втрачати стійкості. Ми маємо пахати. Треба працювати кожен день, всім народом на стійкість всієї держави. Порізно виграти у цій битві просто неможливо"
Сонце увійде в активний і заповзятливий знак Стрільця: підвищиться наш ентузіазм, енергійність, бажання діяти, змінювати своє життя
Артист презентував нове музичне відео «7000 АЛЛО» у якому постав у стильних образах, зовсім незвичних для свого іміджу. Ця робота стала фундаментом для нового творчого напрямку виконавця.
Голова фінкомітету Ради вчергове намагається пролобіювати відверто шкідницькі рішення
Народний депутат, голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев бажає майже втричі збільшити акцизи на автомобільний газ. Сам Гетманцев мотивує це тим, що акциз має відповідати енергомісткості. До того ж він вважає, що таким чином можна буде збільшити надходження до держбюджету. Однак експерти з паливного ринку не згодні з головою профільного комітету
Про це пише "Економічна правда". Експерти вважають, що таке рішення гратиме на користь великих мереж АЗС. А ще - суперечитиме європейським принципам оподаткування.
Журналісти опитали експертів, а також учасників ринку пального. Усі як один вважають, що ідеї Гетманцева не підуть на користь нікому, окрім великих мереж.
"Оцінюю такі заяви (Гетманцева - ред.) як черговий виток боротьби між прихильниками та противниками ринку автогазу в Україні. У нас є фактичні монополісти, що отримують надприбутки від продажу бензину, та дрібні продавці зрідженого газу, які плутаються в них під ногами", – каже експерт Геннадій Рябцев.
З ним погоджується аналітик Upeco Олександр Сіренко. Він вважає, що великим мережам вигідніше продавати бензин, де націнка зараз до 15 гривень за літр. На автогазі стільки не заробиш.
"Це набагато більше, ніж було до початку великої війни. Маржа на автогазі набагато менша: від 2 до 5 гривень на літрі", – зазначає Сіренко.
Порівнюючи акциз на скраплений газ та бензин у сусідніх країнах, можна дійти до висновку, що загалом Україна відповідає пропорційності. Цей показник дорівнює 24%.
"Відповідно до директиви ЄС №96, газ – 68 євро за тисячу літрів, а бензин – 359 євро. Тимчасом в Україні – 52 євро проти 213,5 євро відповідно", – вважає голова Асоціації скрапленого газу Станіслав Батраченко.
Востаннє уряд намагався збільшити податки на пальне в середині 2022 року. Втім, ця ініціатива провалилася, адже питання є чутливим для суспільства та виробників. Однак наразі його знову піднято головою фінкомітету Данилом Гетманцевим. Останній неочікувано заявив, що найближчими місяцями має відбутися черговий перегляд акцизів на автомобільний газ.
"Співвідношення повинно бути в енергомісткості. Якщо застосовуємо цю логіку при ставці на бензин 213 євро за тисячу літрів, то ставка на газ повинна бути 160-170 євро. Це європейська практика", – зазначив депутат.
Акцизи на автогаз можуть підняти до 170 євро за тисячу літрів. У разі введення такого податку ціна на автогаз може сягнути близько 33 гривень - тобто вирости на 3-5 гривень за літр. Це негативно відобразиться на ринку та піде в плюс лише продавцям бензину.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.