Cмертельне ДТП з нардепом Ніколаєнко: невідомо, чи був знак обмеження швидкості, а загибла перебігала дорогу в недозволеному місці

Читать на русском

Офіційних даних поки немає, але депутат міг не порушити ПДР, однак є нюанси

Читать на русском
ДТП з Ніколаєнко
"Інформатор" розбирається в резонансній аварії за участю нардепа ВР

Офіційних даних поки немає, але депутат міг не порушити ПДР, однак є нюанси

Смертельне ДТП за участю нардепа від "Батьківщини" Андрія Ніколаєнка обростає новими подробицями. Судячи з усього, загибла дівчина перебігала дорогу в недозволеному місці. Депутат же, в свою чергу, мав знизити швидкість під час перетину населеного пункту - однак справа в тому, що наразі невідомо, чи був там відповідний знак.

"Інформатор" вирішив розібратися в жахливій трагедії, яка сталася вранці 3 листопада в селищі Березівка, що на Житомирщині. Ми спробували об'єктивно відтворити всю картину подій цієї страшної ДТП. 

Аварія з депутатом на Житомирщині: як все було

Вранці у п'ятницю, 3 листопада, народний депутат від "Батьківщини" Андрій Ніколаєнко їхав Житомирською трасою за напрямком Київ-Чоп. За кермом перебував він, в салоні поряд сиділа дружина нардепа. 

Приблизно о 9:45 сталася смертельна ДТП. Прямо на трасі нардеп на повній швидкості збив дівчину, яка перебігала дорогу. Від отриманих травм вона померла на місці. Їй було лише 18 років. Все це підтверджує Нацполіція Житомирщини. 

Тіло дівчини на місці трагедії
Тіло дівчини на місці трагедії

Після ДТП Ніколаєнко зупинив автомобіль, який отримав ушкодження після аварії, вийшов з нього та викликав відповідні служби. Вони прибули на місце події, констатували смерть дівчини та почали проводити стандартні в цьому випадку процедури. Сам же нардеп вже встиг підтвердити, що саме він був за кермом

Авто Ніколаєнка після аварії
Авто Ніколаєнка після аварії

"На жаль, це правда. Сьогодні зі мною сталося найстрашніше, що може трапитися із водієм - під колесами автомобіля, яким я керував, загинула людина.... Я був тверезим, я не порушував правил, але трагедії уникнути не вдалося. Трапилося величезне горе, яке вже не можна ані відмотати назад, ані скасувати... Мої найщиріші співчуття рідним. Не знаю, що ще сказати…", - йдеться в повідомленні Ніколаєнка.

Власне, на цьому все. Загальна історія завершується і починаються деталі. 

Недозволене місце переходу та завищення швидкості: деталі ДТП за участі нардепа Ніколаєнка

На кадрах, які зробив колега Ніколаєнка, народний обранець Олександр Федієнко, чітко видно наступні речі. По-перше, тіло дівчини лежить прямо на трасі. З обох сторін траси ми бачимо огородження. Тобто, жодного переходу конкретно тут не було - як би там не було, але загибла прямо порушила правила руху пішоходів. 

Зовсім недалеко від місця трагедії був надземний перехід
Зовсім недалеко від місця трагедії був надземний перехід

По-друге, ми чітко бачимо, що буквально в сотні метрах від тіла дівчини є великий надземний перехід, який пролягає над трасою. Подібний об'єкт унеможливлює загибель на дорозі як таку. На жаль, померла, судячи з усього, кудись спішила, а тому не скористалася переходом, що в тому числі призвело до трагедії

"Величезна трагедія. Дуже шкода дівчину. Навіщо було перебігати тут дорогу, якщо міст переходу досить близько. Розголос... буде, бо водій був народний депутат.
Але... неважливо хто за кермом, це може бути будь-хто! І на швидкісній трасі зреагувати на перебігаючу людину вкрай важко… Сподіваюсь, слідство буде обʼєктивним", - пише нардеп Федієнко. 

Нарешті, третє та найцікавіше. Трагедія сталася в селищі Березівка, через територію якого пролягала швидкісна траса. Оскільки це населений пункт, то щодо нього існують обмеження швидкості: 50 кілометрів на годину. 

Очевидно, що Ніколаєнко їхав значно швидше. Однак на такій трасі поза населеним пунктом він мав право розганятися до 110 кілометрів на годину (якщо на дорозі є розділювальна смуга). А на автомагістралі взагалі можна їхати до 130 кілометрів на годину. 

Що мав зробити нардеп? Звичайно ж, скинути швидкість до необхідного мінімуму. Але справа в тому, що ще в лютому-березні 2022 року, коли розпочалася російська агресія, по всій країні масово зрізали та демонтували дорожні покажчики, аби ускладнити окупантам навігацію. Саме ці знаки й регулюють швидкість під час проїзду трасою через населений пункт. Наразі взагалі невідомо, чи був у Березівці цей самий знак і чи не було селище взагалі "транзитним" - тобто таким, через яке можна їхати, взагалі не знижуючи швидкість. 

Саме через ці обставини й сталася трагедія, яка забрала життя молодої 18-річної дівчини. 

Нардеп Ніколаєнко - винен чи ні? 

Вирішити це питання має суд - після того, як правоохоронці зберуть усю інформацію про ДТП. До того ж ми не знаємо кількох важливих речей.

По-перше, поки що невідомо, з якою швидкістю їхав депутат. Якщо він гнав під 200 кілометрів на годину, то він як мінімум частково винен у будь-якому випадку - це значне перевищення допустимого ліміту по трасі. Журналісти "Радіо Свобода" вже розкопали, що буквально за 40 хвилин до аварії Ніколаєнко отримав автоматично згенерований штраф за перевищення швидкості. Чоловік їхав більше ніж 160 кілометрів на годину, тоді як дозволений максимум - 110 кілометрів. 

По-друге, ми не знаємо, в якому стані нардеп перебував за кермом. Він стверджує, що був повністю тверезим, але наразі слід дочекатися офіційних результатів тестів на драгері. Якщо в крові Ніколаєнка знайдуть алкоголь або наркотичні чи якісь інші речовини - ситуація стане геть іншою. 

Однак закон в Україні працює за основоположним принципом права. В юриспруденції це називається "принцип свободи": його суть у тому, що можна все, що не не можна. Або ж "дозволено все, що не заборонено". Переходити дорогу, а тим паче швидкісну трасу, в недозволеному місці, яке до того ж огороджене з обох боків - однозначно не можна. Не знижувати швидкість в населеному пункті також заборонено. Але якщо знаку немає, то він має право рухатися, не скидаючи швидкість, як і рухався до цього. 

Слідчі в таких випадках зазвичай не можуть встановити точну швидкість, з якою рухався водій. Навіть якщо припустити, що він їхав населеним пунктом із значним перевищенням швидкості, то за чинним законодавством це можна дізнатися лише за допомогою TrueCam, який не факт що взагалі був встановлений у автівці. 

"Інформатор" звернувся за коментарем до Сергія, досвіченого водія з 40-річним стажем за кермом. Чоловік вважає, що остаточні висновки до завершення поліцейських експертиз робити зарано, однак за тією інформацією, що є наразі - нардеп, судячи з усього, зможе уникнути покарання. І не тому, що він нардеп, як це постійно буває в Україні - а тому що пред'явити йому особливо й нічого. 

"Якщо раптом не було знаку, то знав, що там потрібно знижувати швидкість? Якщо хтось постійно їздить, той знає. А якщо він (нардеп - ред.), наприклад, їхав перший раз, то звідки він це знає? Так, він міг знизити швидкість, якщо б подумав. І не гнати, якщо він гнав. Але формально він правий. Там в будь-якому випадку все огороджено. Це швидкісна траса. Там не повинен ніхто ходити. Якщо траса проходить по селищу, то навіть іноді не обов'язковий знак, коли все огороджено. А там огороджено. Якщо він не гнав понад 110, то він по суті правий. Бо вона (загибла - ред.) й справді переходила не там, де потрібно, на жаль... Якщо там нема знака, якщо є зверху перехід, якщо огороджена траса - будь-який водій сприйме це так, що можна їхати швидко", - пояснює Сергій. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.