Чоловік відправив «Укрпоштою» запчастини на ремонт до Німеччини, проте їх йому повернули

Читать на русском

Відправлення повернулися у поганому стані

Читать на русском
Чоловік відправив «Укрпоштою» запчастини на ремонт до Німеччини, проте їх йому повернули
В компанії пояснили, що посилки «застопорила» митниця

Відправлення повернулися у поганому стані

У травні 2021 року чоловік прийшов у поштове відділення «Укрпошти» у Києві, щоб відправити на ремонт автомобільні деталі до Німеччини. Він оформив послугу адресної доставки двох посилок у форматі «склад-двері» та очікував, що скоро зможе знову їздити на своєму авто.

Проте відремонтовані деталі він так і не отримав. У липні 2021 році відправлення повернулося до київського відділення як не доставлене. Запчастини були обідрані та не придатні для використання. І за таку доставку чоловік заплатив 4 тис. 683 грн.

Коли він почав ставити питання «Укрпошті», то йому розповіли, що посилки були затримані митною службою Німеччини для проведення митних формальностей. Але оскільки адресат не звернувся до митної служби для оформлення, то посилка повернулася за зворотною адресою.  

Тоді чоловік забажав отримати назад свої гроші, які він сплатив за пересилку запчастин. Але в «Укрпошті» їх йому не повернули. Там розповіли, що провини компанії у тому, що відправлення повернулися, немає. З’ясувалося, що згідно із Всесвітньою поштовою конвенцією поштові оператори не несуть жодної відповідальності за рішення, прийняті митницею щодо посилок.

Але чоловік був невблаганний. Він вважав, що «Укрпошта», погодившись доставити посилку і взявши за це гроші, в решті не виконала своїх зобов’язань. Через це він був змушений добиратися на роботу та з роботи громадським транспортом, а це займало більше часу.

Що було у суді

Чоловік просив суд стягнути з «Укрпошти» вартість адресної доставки посилки – 4 тис. 683 грн, компенсувати 20 тис. грн моральної шкоди та заплатити 15 тис. грн за роботу його адвоката. Ображений клієнт заявив, що помітка на посилках «Незатребувана» свідчить, що «Укрпошта» не доставили відправлення до дверей, а сподівалася, що адресат сам забере відправлення.

До того ж в компанії нічого про «мандрування» деталей від його авто не повідомляли. «Укрпошта» сповістила чоловіка про затримку посилок митною службою лише на початку жовтня 2021 року, і то лише на його запит. І це відбулося через два місця після того, як він забрав деталі з відділення.

На своє виправдання у державній поштовій компанії ще раз нагадали, що вони зробили все, від них залежне, щоб посилку доставили адресату. Тому «Укрпошта» не завдавала збитків та не порушувала права свого клієнта. Крім того, поштове відправлення не було викрадене, чи пошкоджене, а було повернуте власнику.

Суд встановив, що у листопаді 2021 року посилки надійшли до Німеччини та були затримані митною службою. Внаслідок чого адресату потрібно було прийти та владнати паперові формальності. Проте ніхто не прийшов і відправлення повернули до України. До того ж з’ясувалося, що запчастини не могли доставити додому тому, що на них були нараховані митні платежі. Тобто ні з боку поштового оператора України, ні з боку оператора Німеччини порушень при обробленні посилок з запчастинами не було.

Тому суд вирішив, що немає доказів провини «Укрпошти». А раз немає провини, то повертати вартість відправлення та компенсувати моральну шкоду нема за що. Таке рішення прийняла на початку січня 2023 року суддя Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області. Це рішення ще може бути оскаржено.

Укрпошта видаватиме посилки без документів

Укрпошта розширила перелік варіантів ідентифікації отримувача при видачі посилок та листів. Відтепер отримати поштове відправлення можна в усіх автоматизованих відділеннях без пред’явлення документів, що посвідчують особу одержувача. Для цього достатньо лише пред'явити код, що надійде в SMS-повідомленні. 

«Від 27 грудня у всіх відділеннях Укрпошти можна отримати відправлення без документів – за допомогою SMS-повідомлення. Нововведення діє для фізичних осіб та за умови, що вказано номер телефону отримувача», – повідомляє пресслужба національного поштового оператора.

Вимоги для отримання поштового відправлення за SMS наступні:

  • отримувач - фізична особа;
  • вказано мобільний номер телефону одержувача;
  • оголошена цінність відсутня або до 15 000 грн, післяплата до 5 000 грн – для внутрішніх поштових відправлень;
  • оголошена цінність до 20 000 грн – для міжнародних поштових відправлень;
  • для поштових відправлень відсутні позначки «Вручити особисто» та/або «Судова повістка».

Інформатор писав, що брати з Київщини вимагали 100 тисяч гривень від «Укрпошти» за затримку переказу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.