Грошовий переказ обіцяли доставити за два робочі дні
У травні 2020 року чоловік прийшов у відділення «Укрпошти» в Києві, щоб відправити своєму братові 8 тис. грн до села в Обухівському районі Київщини. Попередньо чоловік дізнався від оператора контактного центру «Укрпошти», що переказ доставлять від трьох годин до двох робочих днів.
Коли чоловік відправляв гроші, то він надав всю необхідну інформацію та документи (паспорт, код, адреси, телефони), а також сплатив 120 грн за доставку переказу. Проте гроші листоноша принесла тільки 20 травня, тоді як їх відправили зі столиці 11 травня. Тобто відстань у 50 км «Укрпошта» долала 10 днів.
Брати вирішили, що компанія порушила правила надання поштових послуг та перевищила всі можливі терміни доставки. Вони звернулися до компанії з проханням компенсувати ці незручності. Вони були згодні отримати від державної компанії 8 тис. 632 грн. Проте «Укрпошта» перерахувала лише 40 грн. Тоді брати звернулися з позовом до суду.
В суді стало відомо, що коли після відправки через чотири дні переказ не доставили, один з братів зателефонував до контакт-центру «Укрпошти» і запитав, куди поділися гроші. Оператор йому відповіла, що грошовий переказ знаходиться у центральному поштовому відділенні міста Кагарлик.
Дізнавшись телефон цього відділення, чоловік подзвонив туди та розповів, що він шукає грошовий переказ, який вже мали доставити. Працівниця цього відділення розповіла, що кошти вже знаходяться в обухівському відділенні. Тобто недалеко від місця призначення. Лише 20 травня у другій половині дня сільська листоноша принесла 8 тис. грн, які було відправлено з Києва ще 11 травня.
Брати вирішили так просто не залишити без уваги цю подію, і наприкінці травня розіслали листи зі скаргами до президента України, народних депутатів, голів комітетів Верховної Ради, голови підкомітету з питань поштового зв`язку, омбудсменів, голови Держпродспоживслужби України, міністра інфраструктури, генерального директора та членів Наглядової ради «Укрпошти».
В скаргах вони розповіли, що компанія не змогла вчасно доставити переказ. Також вони «просили провести ретельну перевірку, притягти до суворої відповідальності всіх винних осіб, відновити правовий порядок і законність, а також відшкодувати заподіяні збитки».
Це подіяло, але не так, як брати хотіли. У червні заступник директора департаменту «Укрпошти» визнала затримку з пересиланням переказу. Вона запропонувала отримати компенсацію за затримку і для цього просила заповнити заяву, яку можна було залишити у найближчому відділенні.
Один із братів заповнив бланк та вписав туди прийнятні, на його думку, суми компенсацій: 632 грн матеріальної шкоди та 8000 грн моральної шкоди. Однак в компанії не були готові виплачувати такі гроші. Там ще раз визнали свою провину та підтвердили, що термін пересилання адресного поштового переказу складає до двох робочих днів. В компанії погодилися, що переказ повинен був бути виплачений до 15 травня. Проте «Укрпошта» готова була виплатити пеню у розмірі 0,1% від суми переказу за п’ять прострочених робочих днів. Це виходило 40 грн. На початку серпня 2020 року «Укрпошта» відправила ці гроші братам та вважала конфлікт вичерпаним.
У грудні 2020 року брати подали позов проти «Укрпошти». Вони просили суд стягнути з компанії 100 000 грн моральної компенсації та 3 тис. 210,93 грн матеріальних збитків. За їх розрахунками остання сума складалася з:
На це в «Укрпошті» відповіли, що гроші відправили на пересувне відділення, яке працює щосереди та кожної п`ятниці. Згідно із цим графіком роботи гроші мали передати у п’ятницю, 15 травня. Проте сталася якась помилка та в цей день гроші не виплатили. Проте їх віддали у середу, 20 травня.
Суд встановив, що клієнти отримали свою законну компенсацію у 40 грн. Тому вимагати більшого відшкодування не має підстав. Тому у липні 2021 року суддя Шевченківського районного суду Києва вирішив, що «Укрпошта» вже нічого не винна своїм клієнтам.
Інформатор писав, що «Укрпошта» видаватиме посилки без документів.