З січня 2019 року ринок електроенергії в Україні змінився
На початку листопада 2019 року чоловік захотів замінити лічильник електроенергії на двозонний для електроопалення. Через тиждень «ДТЕК Дніпровські електромережі» оновили прилад обліку. Родина справно сплачувала рахунки, однак потім дізналася, що заборгувала майже три тисячі гривень.
Виявилося, що до десятого числа кожного місяця чоловік сплачував за електроенергію в «ДТЕК Дніпровські електромережі». Але з часом дізнався, що для користування електричною енергією йому було відкрито рахунок у компанії «Дніпровські енергетичні послуги» (працює під брендом YASNO).
Чоловіка обурило, що без його відома з ним уклала договір інша компанія, яка ще повідомила про існування боргу. Він вирішив, що цей випадок має розглядати суд і подав заяву.
Чоловік просив суд скасувати претензію щодо 2 тис. 892,23 грн боргу за електроенергію. Однак під час розгляду справи у суді представник компанії «Дніпровські енергетичні послуги» пояснив, що ринок електроенергії зазнав змін та це пройшло повз їх клієнта.
В YASNO нагадали, що з 1 січня 2019 року постачанням електричної енергії для побутових споживачів у Дніпропетровської області займається «Дніпровські енергетичні послуги». А компанія «ДТЕК Дніпровські електромережі» - це оператор системи розподілу, які фіксує скільки клієнти спожили електрики.
Таким чином, споживачі, які після січня 2019 року продовжили споживати електроенергію як раніше автоматично стали клієнтами «Дніпровських енергетичних послуг». Тому компанія відкрила особовий рахунок для родини чоловіка та очікувала отримати гроші. Проте їх відправляли іншій організації.
Під час розгляду справи також з’ясувалося, що чоловік встановив двозонний лічильник з метою вибору іншого тарифу. Проте жодних звернень від клієнта з приводу оформлення тарифу електроопалення з надсиланням необхідних документів на адресу YASNO не надходило. До того ж в компанії заперечили, що вони надсилали претензію щодо боргу.
Суд з’ясував, що чоловік направив звернення до компанії «Дніпровські енергетичні послуги», намагаючись розібратися що до чого. Там йому відповіли які тарифи на електричну енергію існують, як проводяться нарахування та кому сплачувати за спожиту електроенергію. В цьому ж листі нагадали, що за його адресою є заборгованість майже в три тисячі гривень. Чоловік розцінив цю інформацію як офіційну претензію с закликом негайно сплатити борг, або світло вимкнуть.
Проте суд все розклав по полицях. Він пояснив, що лист, то не офіційна претензія, яку треба виконувати негайно. Це просто відповідь на звернення і немає приводу для суперечки. Тому у березні 2021 року суддя Індустріального районного суду Дніпропетровська вирішила, що немає підстав щось скасовувати.
В компанії назвали три причини, що змушують повернутись до екстрених та аварійних графіків:
«На новорічні свята вдалося знизити час відключень до мінімуму. Однак останні дні дефіцит потужності в Києві та області зростає», - йдеться у повідомленні.
Енергетики утримують ситуацію в рамках стабілізаційних графіків, але все частіше в так звані «негарантовані години» (світло-сірий колір на графіках) диспетчерам доводиться обмежувати електропостачання для уникнення аварій. В так званій білій зоні — світло має бути у всіх споживачів.
Інформатор розповідав, що чоловік вимагав 100 тисяч гривень від Yasno за відключення його квартири від електрики.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.