Чоловікові були потрібні гроші на операцію, тому він хотів продати гаджети
У липні 2019 року у чоловіка стало погано з грошима. І щоб якось вижити, він вирішив продати свій ноутбук та годинник Apple. Коли знайшовся покупець, то чоловік прийшов у відділення «Нової пошти» у Дніпрі, щоб відправити посилку до Черкас.
Він оформив відправлення оголошеною вартістю 45 тис. 500 грн. Проте отримувач посилки відмовилася від неї, тому її відправили назад до Дніпра. Через декілька днів власнику гаджетів надійшло смс-повідомлення про те, що відправлення у відділенні та можна його забрати. Однак він не встиг це зробити, тому що хтось це зробив раніше за нього.
У розпачі, чоловік зателефонував на гарячу лінію» «Нової пошти», щоб дізнатися, як це могло статися. Там йому відповіли, що його речі дійсно видали, але вже за іншим номером накладної. А камери не має можливості переглянути, тому що немає на місці керівника відділення.
Приблизно через тиждень чоловікові вдалося переглянути записи відеоспостереження на яких було видно, що його посилку отримав інший чоловік. При цьому цей невідомий надав оператору папірець приблизно формату А5. А щодо заміни номера експрес-накладної, то в компанії пояснили, що цей невідомий, який отримав замість нього посилку, за декілька днів до всіх подій прийшов до відділення «Нової пошти» та замовив повернення посилки з Черкас. Для цього він показав якийсь документ, проте який саме, не повідомили. З огляду на це, компанія не знайшла порушень зі свого боку та у виплаті компенсацій відмовила.
Власник ноутбука та телефону вважав, що «Нова пошта» надала йому неякісні послуги, тому має компенсувати оголошену вартість посилки - 45 тис. 500 грн, а також виплатити штраф - 11 тис. 024 грн. У відповідь на це представник «Нової пошти» заявив, що працівник відділення перевірив у шахрая документ перш ніж той забрав посилку. Крім цього, цей інкогніто назвав номер первинної експрес-накладної, а тому вантаж йому було видано. Тому в компанії вважали, що будь-яких порушень не було. Крім того, оголошена вартість не підтверджена чеками чи накладними, а штраф потрібно платити лише за наявності провини.
Перший суд став на сторону обдуреного чоловіка та у лютому 2021 року суддя Голосіївського районного суду Києва вирішила, що «Нова пошта» має виплатити 45 тис. 500 грн. Також, компанія мала сплатити судові витрати. Проте у липні 2021-го «Нова пошта» оскаржила це рішення.
Щоб підтвердити свої збитки, чоловік звернувся до магазинів, в яких він купував годинник та ноут. Там йому надали копії чеків на 65 тис. грн. Їх він надіслав до суду. Однак, Верховний Суд не став їх розглядати через малозначність справи.
Однак чоловік не здався. Він подав новий позов, за яким вимагав від компанії виплатити йому 60 тис. грн моральної компенсації та оплатити роботу експертів.
В позові він розповів, що два роки намагався в судовому порядку отримати від «Нової пошти» виплату збитків і «два роки жив з фізичним болем, оскільки йому необхідна була операція вартістю 30 тис. грн». Він розповів, що суд відмовив йому через те, що він не надав доказів вартості годинника та ноутбука.
Щоб це виправити, чоловік замовив експертизу. Згідно з її висновком, моральну шкоду оцінили в 60 тис. грн. Суд зглянувся на висновки спеціалістів та наприкінці грудня 2022 року суддя Голосіївського районного суду Києва вирішила, що «Нова пошта» має заплатити своєму клієнтові все, що він вимагає.
Інформатор писав, що чоловік сплатив за камін шахраям, а гроші вимагав від «Нової пошти».