Чоловік сплатив за камін шахраям, а гроші вимагав від «Нової пошти»: що вирішив суд

В компанії заявили, що не отримували гроші за камін

Чоловік сплатив за камін шахраям, а гроші вимагав від «Нової пошти»: що вирішив суд
Чоловік очікував на посилку

Чоловік думав, що купує камін за допомогою послуги від «Нової пошти». Але виявилося, що він перерахував гроші шахраям, які підробили накладну.

У жовні 2020 року чоловік знайшов на торговому майданчику електричний камін і захотів його придбати. Згідно з оголошенням, це можна було зробити нібито за допомогою послуги «Сейф-сервіс» від «Нової пошти».

Він оформив замовлення та отримав посилання на оплату послуги на невідомому сайті. Такий ресурс його не спантеличив, адже повідомлення прийшло з номера «Нової пошти», з якого приходили й інші повідомлення. Чоловік сплатив 5 тис. 140 грн та став чекати на посилку.

Нагадаємо, що у серпні 2020 року «Нова пошта» запустила послугу для здійснення онлайн-угод між продавцями та покупцями – «Сейф-сервіс». За ідеєю, сторони домовлялися через мобільний додаток компанії. Оплачена сума за товар не йшла одразу на рахунок продавця, а резервувалася. Тільки після того, як покупець оглянув і забрав посилку, кошти перераховувалися продавцю на картку. Якщо покупка не підійшла її відправляли назад, а гроші поверталися покупцеві.

Шахраї були настільки майстерними, що сформували «липову» накладну, яка через два дні зникла. В результаті, чоловік залишився без грошей та каміну. Але чомусь він став вимагати від компанії повернути кошти.

Що було у суді

Чоловік просив суд стягнути з компанії 30 тис. 135,86 грн. У цю суму входила вартість неотриманого каміна, 3% річних, втрати від інфляції та неустойка. Окремо клієнт вимагав відшкодувати 2 тис. грн за втрату грошей та витрачання часу на вирішення неприємної для себе ситуації.

У відповідь на це в «Новій пошті» заявили, що грошей від чоловіка не отримували. До того ж за правилами послуги «Сейф-сервіс» всі стадії угоди мали проходити у мобільному додатку компанії. А не через жодні інші месенджери, посилання чи сторонні сайти.

З наданих позивачем скріншотів було видно, що повідомлення чоловіку надходили у стандартний месенджер, а не у додатку «Нова пошта». Тому він сам, на свій ризик, перерахував кошти шахраям і компанія до цього не мала жодного відношення.

Але клієнт наполягав, що він отримав повідомлення про створення накладної з номера «Нової пошти», з якого і під час розгляду справи отримував повідомлення. Проте для компанії доказом здійснення переказу коштів на її користь мала бути електрона квитанція через платіжну систему «НоваПей». А такої квитанції не існувало. Замість цього була квитанція про списання коштів з банківського рахунку чоловіка.

До того ж через декілька днів після замовлення каміна «Нова пошта» призупинила надання послуги «Сейф-сервіс». Виявилося, що нею почали зловживати шахраї, які начебто від імені компанії надсилали клієнтам SMS-повідомлення з номером експрес-накладної та посиланням на підроблений сайт для оплати.

Суд встановив, що чоловік для оплати товару використовував не мобільний додаток «Нова пошта», а інший месенджер та інше посилання, що прямо суперечило правилам послуги «Сейф-сервіс». Тому він не міг стверджувати, що скористався саме послугою компанії. Крім того, він не довів, що гроші отримала саме «Нова пошта».

Суддя припустив, що чоловік став жертвою шахраїв, та порадив йому звернутися до правоохоронних органів. Тому у грудні 2022 року суддя Оболонського районного суду Києва вирішив, що компанія нічого не винна своєму клієнтові.

Інформатор розповідав, що «Нова пошта» змінює тарифи з 1 січня 2023 року.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube