Наразі безпекова ситуація така, що відкрити авіапростір навіть частково неможливо й зокрема через відсутність достатньої кількості ППО
Частково відкрити авіасполучення в Україні неможливо. Зробити авіаперельоти доступними не дозволяє безпекова ситуація, а тому слід розвивати альтернативні маршрути пасажирських перевезень та доставлення вантажів. Щобільше, ворог прицільно б'є саме по українській авіаційній інфраструктурі: росіяни атакували 15 цивільних аеропортів. Потерпають від ударів і морські порти.
Саме так відповів прем'єр-міністр Денис Шмигаль на пропозиції щодо часткового відкриття українського авіапростору. Він підкреслив, що щодо цього питання провели оцінку ризиків і вони - занадто високі. Тому слід працювати над розвитком автомобільних та залізничних маршрутів.
"Ми провели оцінку ризиків та визначили потребу у силах та засобах протиповітряної оборони для часткового відкриття повітряного простору. Ключовими для цього рішення залишаються питання безпеки та військової ситуації. Саме тому нам важливо розвивати альтернативні маршрути доставлення вантажів та переміщення пасажирів. Йдеться про сухопутний кордон, автомобільний та залізничний транспорт", - цитує Шмигаля "Укрінформ".
За словами Шмигаля, Росія атакує цивільну авіаінфраструктуру. Під ударами перебували 15 цивільних летовищ.
Прем'єр підкреслив, що окрім аеропортів росіяни постійно атакують українську портову інфраструктуру. Приміром, лише протягом останніх трьох місяців росіяни атакували порти 60 разів. У результаті цих ударів було пошкоджено 22 цивільні судна.
Старший партнер страхового брокера Marsh McLennan Кріспін Еллісон в коментарі Reuters повідомив, що Україна може відновити авіаперевезення через Львівський аеропорт (Міжнародний аеропорт "Львів" імені Данила Галицького). У планах це зробити у 2025 році. Якщо досягнуть консенсусу між європейськими експертами, авіакомпаніями та українськими регулюючими органами щодо безпеки польотів, то летовище знову запрацює.
Водночас голова Львівської обласної військової адміністрації Максим Козицький говорив, що питання відкриття аеропорту активно обговорюється з міжнародними партнерами, які можуть вплинути на це рішення. Втім, за його словами, Львівський аеропорт може відновити свою роботу тільки після того, як буде забезпечена повна безпека повітряного простору в регіоні.
Раніше у компанії Marsh McLennan говорили, що як "Бориспіль", так і Львів можуть стати першими аеропортами, які відновлять свою роботу вже до кінця січня 2025 року. За словами ексінженера з випробувань конструкторського бюро "Антонов", найбільше готовий до поновлення авіасполучення столичний аеропорт, адже він відповідає вимогам безпеки повітряного простору. Крім Києва, на відновлення авіаперевезень також активно працюють у Львові, Ужгороді та інших регіонах.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.