Відповідно до законодавства, для суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, встановлена відповідальність у вигляді накладення штрафу в розмірі семи прожиткових мінімумівдля працездатних осіб за кожні 1000 літрів одержаної для реалізації партії бензинів автомобільних, на сьогодні це складає 21 196 грн за кожні 1000 літрів
Державна екологічна інспекція поки не планує штрафувати АЗС за торгівлю бензином без біоетанолу через те, що досі не розроблені і не затверджені форми протоколу та порядок обліку. Про це заявив перший заступник Голови Держекоінспекції Дмитро Заруба.
Дмитро Заруба заявив, що Держекоінспекція поки не буде штрафувати за торгівлю бензином без біоетанолу, оскільки для цього потрібна затверджена форма протоколу про відповідне правопорушення, якої ще немає. Окрім того, Держенергоефективності ще не затвердило Порядок адміністрування обліку вмісту біопалива (біокомпонентів) у моторному пальному та його відповідності критеріям сталості. Наразі документ у розробці, розповіла голова Держенергоефективності Ганна Замазєєва.
Нагадаємо, в червні 2024 року Верховна Рада ухвалила Закон № 3769-IX від 04.06.2024 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту».
Відповідно до положень Закону з 1 травня 2025 року буде обов’язковим додавання до бензинів не менше 5% біокомпонентів (біоетанолу). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на пальне, яке купуватимуть Державне агентство резерву або Міністерство оборони.
Відповідно до законодавства, для суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, встановлена відповідальність у вигляді накладення штрафу в розмірі семи прожиткових мінімумівдля працездатних осіб за кожні 1000 літрів одержаної для реалізації партії бензинів автомобільних. На сьогодні це складає 21 196 грн за кожні 1000 літрів.
Біоетанол - це технічний спирт, який виготовляють на основі харчових або нехарчових біологічних компонентів. Його можуть також додавати до бензину на етапі виробництва, для підвищення октанового числа кінцевого продукту. Згідно з технічними регламентами, в звичайному бензині може бути лише до 10% такої речовини. У випадку, якщо вміст перевищує 30% - українське законодавство класифікує це пальне як "альтернативне". Воно оподатковується меншими ставками.
При цьому українська влада зацікавлена в тому, щоб споживання біоетанолу зростало. Це пов'язано із зобов'язаннями України перед Європейським Союзом щодо збільшення частки відновлюваних джерел у загальних витратах енергії на транспорті.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.