Перемовини з пікетувальниками не приносять результату
На польсько-українському кордоні фури стоять у чергах. Затори збільшились. Водії вимушені чекати понад вісім діб на проїзд. Заблоковані три з чотирьох пунктів пропуску.
Про ситуацію на кордоні Польщі та України пише Радіо Свобода. Заблоковані тисячі автомобілів.
У виданні повідомляють, що блокада кордону Польщі з Україною місцями змушує очікувати на можливість проїзду понад тиждень. Заблоковані залишаються тисячі автомобілів. Середній час перетину кордону сягає 200 годин.
Для того, щоб потрапити в Україну, слід витрати понад вісім діб. Зокрема така ситуація спостерігається на пропуску «Гребенне – Рава-Руська».
Водії забезпечили себе біовбиральнями. Ситуація залишається напруженою. Перемовини з пікетувальниками не приносять результату. Вранці одному з водіїв стало погано, колеги надавали йому першу допомогу.
Перемовини з представниками міністерства інфраструктури Польщі тривали три години. Жодного консенсусу не було знайдено.
На пункті пропуску єдиного незаблокованого пункту пропуску «Медика – Шегині» – ситуація з чергами не краще. У п’ятницю, о 14:00, на пункті розташовувалось 1 400 вантажівок, які очікували на проїзд.
Блокада триває п’ять днів поспіль. Поляки вимагають повернути дозволи для українських водіїв, вилучити польські автомобілі з електронної черги, а також поза черги випуски з України порожніх перевізників. Заблокованими залишаються пункти пропуску «Гребенне – Рава-Руська», «Корчова – Краківець» та «Дорогуськ – Ягодин».
У четвер, 9 листопада, на кордоні Польщі через Медику до українського пункту пропуску Шегині виникла 30-ти кілометрова черга. У ній налічують близько 1 020 вантажних автомобілів. Блокада кордону польськими перевізниками тривала четвертий день.
В Україні заявили, що не будуть повертатися до дозвільного режиму для українських перевізників, чого зараз вимагають польські перевізники, блокуючи кордон з Україною. Ця система сповільняла товарообіг, тільки у 2021 році через кризу з польськими дозволами Україна втратила до 500 млн євро.
Зокрема, Польща за допомогою дозвільної системи штучно обмежувала не лише двосторонню торгівлю, а й транзит українських товарів країнами ЄС. До того ж угода про "транспортний безвіз" була підписана між Україною та Євросоюзом, а не з окремими державами ЄС.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.