В Ощадбанку вважають, що здійснені операції з переказу коштів на суму 49 700 гривень були підтверджені клієнтом біометричними даними або кодом доступу, що надійшов на його номер Київстар
Чоловік втратив з рахунку в Ощадбанку 49 700 гривень. За допомогою одноразового пароля, який було направлено на його фінансовий номер мережі Київстар, відбулась перереєстрація в додатку «Ощад 24/7» та списання коштів. Про це йдеться у рішенні Богуславського районного суду Київської області, опублікованому 19 грудня 2024 року.
З 05.01.2022 року чоловік почав використовував на своєму мобільному пристрої додаток «Ощад24/7». З даних програмного забезпечення AT «Ощадбанк» встановлено, що 17.03.2024 року о 20:47 відбулась реєстрація (перереєстрація) в мобільному додатку, що підтверджується витягом з автоматизованої системи банку, за допомогою одноразового пароля, який було направлено 08.02.2024 року на фінансовий номер Київстар +38096 883 ** 00. В AT «Ощадбанк» вважають, що здійснені операції з переказу коштів на суму 49 700 гривень були підтверджені ним біометричними даними або кодом доступу. Вхід до системи дистанційного банківського обслуговування (ДБО) Mobile-банкінг «Ощад24/7» та операції з переказу коштів здійснені коректно, що можливо лише за наявності реквізитів банківської картки, SMS-паролів, Push-повідомлення які направлялись на фінансовий телефон клієнта та відомі виключно йому.
Згідно з витягом з автоматизованої системи AT «Ощадбанк» про надходження СМС-повідомлень вбачається, що 17.03.2024 року на фінансовий номер чоловіка +38096 883 ** 00, який вказаний як фінансовий, надходили СМС-повідомлення із кодом для реєстрації в системі «Ощад 24/7».
"Операції з використанням інтернет-ресурсу проведено коректно з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки, що свідчить про відсутність вини банку у виконанні розпорядження клієнта щодо перерахунку коштів з його рахунків. Ініціювання переказів по його картках було здійснено шляхом електронної ідентифікації електронного платіжного засобу. Банком не порушено норм договору та чинного законодавства України", - заявили в Ощадбанку.
Суд задовольнив позов чоловіка. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на його користь стягнуть кошти в сумі 49 700 гривень.
"Зловмисники можуть перехопити смс, в якому надходить одноразовий пароль, через шкідливі програми у смартфоні або вразливість у самій системі передачі повідомлень, що в епоху цифровізації є загальновідомою інформацією для розумно обачних користувачів цифрових сервісів на рівні базової цифрової грамотності і що не може не бути відомо банку, як адміністратору системи дистанційного банківського обслуговування. Тому твердження банку стосовно того, що ОТП-пароль, який надходить від банку в смс-повідомленні для підтвердження платіжної операції, міг бути відомий лише позивачу, є необґрунтованими. Суд дійшов висновку, що відповідач не надав суду належних і допустимих доказів на спростування доводів позивача, не довів, що позивач, як користувач картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяв у доступі до його карткового рахунку чи надав інформацію третім особам, що дало змогу ініціювати платіжні операції", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.