Ощадбанк відкидає звинувачення з боку клієнтки
Жінка дізналась про списання з кредитної картки коштів у сумі 14 700 гривень. Вона звинувачує Ощадбанк, який надав доступ до її банківських даних. Про це йдеться у рішенні Центрального районного суду Миколаєва, опублікованому 24 березня 2025 року.
08.04.2023 року через "Ощад 24/7" з кредитної картки жінки було здійснено переказ на картку іншого банку в сумі 14 700 гривень, проте такі операції вона не здійснювала. Вважає, що з її карткового рахунку відбулося незаконне списання коштів, внаслідок незаконних дій Ощадбанку, який надав доступ до її банківських даних.
В результаті шахрайських дій з кредитного карткового рахунку жінки було незаконно списані 14 700 гривень, наразі щомісячно за її карткою здійснюється мінусове списання коштів за цими кредитними коштами та продовжується нарахування відсотків за користування кредитними коштами, які вона не брала. Самостійно та у добровільному порядку банк відмовляється визнати оформлення цього кредиту шляхом здійснення шахрайських дій, та, відповідно, відмовляється поновити стан кредитної картки станом на 08.04.2023 року. А тому вона змушена звернутися до суду для захисту своїх прав. Також зазначає, що вказаними неправомірними діями банку їй завдано моральної шкоди, з урахуванням характеру порушень, їх тривалості та розміру в грошовому виразі, вважає, що справедливим буде відшкодування моральної шкоди в розмірі 5 тисяч гривень.
"Позивачка стверджує, що про переказ коштів з рахунків їй стало відомо 01.05.2023 року. Відповідно до правил вона повинна була звернутися до установи банку із письмовою заявою не пізніше 4 травня 2023 року, в той час, як вона звернулася до установи банку із заявою 8 травня 2023 року, тобто із пропуском встановленого строку. Враховуючи що при вході до системи дистанційного обслуговування «Ощад 24/7» та проведенні операцій з переказу коштів була проведена належним чином електронна ідентифікація електронного платіжного засобу - банківської карти та його користувача - позивачки, вона несе відповідальність за проведені операції по власному рахунку", - заявили в Ощадбанку.
Позов жінки задовольнили частково. Суд визнав відсутніми зобов'язання як позичальника зі списання коштів з емітованого АТ "Ощадбанк» електронного платіжного засобу картка у сумі 14 700 гривень, та зобов'язав АТ «Ощадбанк» анулювати (списати) заборгованість по кредитному ліміту банківської картки, відкритої на її ім'я, що виникла з 08.04.2023 року, включаючи нараховані відсотки за кредитом та штрафні санкції за прострочку по кредиту по дату ухвалення рішення по справі.
"На аудіозаписі розмови з оператором контакт-центру банку позивачка чітко стверджує про обставини несанкціонованого списання коштів з її кредитного рахунку, а "третя особа" - це її син, який просто диктує номер іншої її картки, якого вона попросила про допомогу саме щодо розв'язання питання, оскільки самостійно не змогла розібратися та вчинити належні дії щодо блокування картки. За такого позовні вимоги в частині зобов'язання АТ «Ощадбанк» анулювати (списати) заборгованість по кредитному ліміту банківської картки, відкритої на її ім'я, що виникла в результаті шахрайських дій з 08.04.2023 року по дату винесення рішення по справі - є обґрунтованими та підлягають до задоволення. Щодо позовних вимог про зобов'язання АТ "Ощадбанк" повернути стан вказаної банківської картки до того, у якому він був перед виконанням операції зі зняттям коштів з кредитної картки 08.04.2023 року - то такі вимоги не підлягають до задоволення, оскільки матеріалами справи підтверджується, що вказана банківська картка заблокована за заявою позивачки ще 02.05.2023 року, отже жодні банківські операції по вказаному рахунку не є можливими, отже задоволення цих вимог жодним чином не відновить порушене право позивачки на належне користування банківськими послугами", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.