Як жінка забирала пенсію з «Ощадбанку» у Краматорську через суд

Пенсіонерка мала особисто приїхала до банку у Донецькій області

Як жінка забирала пенсію з «Ощадбанку» у Краматорську через суд

Жінка почала отримувати пенсію в серпні 2014 року. І для цього відкрила рахунок у краматорському відділенні «Ощадбанку». Проте, війна змусила її переїхати ближче до Києва. І вона забажала закрити рахунок на Донеччині і перевести гроші на нову картку. Проте, справа потрапила до суду.

В серпні 2014 року жінка відкрила в краматорському відділенні «Ощадбанку» рахунок. На нього вона отримувала пенсію. Вже в червні 2021 року на її ім’я відкрили в ірпінському відділенні банку інший, соціальний рахунок.

Восени 2021 року її представник нібито подав до київського відділення «Ощадбанку» заяву про закриття рахунку на Донеччині. В цій заяві жінка просила перевести всі кошти на її новий рахунок. 

Проте, співробітники банку повідомили, що донецьке відділення «Ощадбанку» відмовляється закривати рахунок. Там вимагали, щоб жінка особисто приїхала до банку у Донецькій області. Тому, у грудні 2021 року вона не знайшла іншого шляху, як звернутися до Святошинського райсуду з позовом до «Ощадбанку».

Що було у суді

Під час судового засідання стали відомі подробиці, чому банк не віддавав гроші. Представник «Ощадбанку» зауважив, що жінка є внутрішньо переміщеною особою. Згідно із постановою Кабміну №637, такі як вона повинні регулярно з’являтися в банку для того, аби пройти «фізичну ідентифікацію». Якщо вчасно її не прийти, то банк зупиняє операції по картці і повідомляє про це міністерство соціальної політики та міністерство фінансів.

Так і сталося із жінкою. 1 лютого 2018 року її рахунок, який було відкрито в Краматорську, заблокували. За оцінками уряду, це мало б убезпечити законність соціальних виплат.

Проте, пройти «фізичну ідентифікацію» постанова уряду дозволяє віддалено. Для цього потрібно авторизуватися в особистому кабінеті на сайті Пенсійного фонду. Зробити це можна за допомогою «Дія.Підпис»

Тож, на час розгляду справи жінка для проходження ідентифікації та розблокування свого рахунку до філії «Ощадбанку» у Краматорську не зверталась. Крім того, за інформацією банку, до них заяви від пенсіонерки та її представника щодо закриття рахунку та переведення коштів на іншу картку не надходили. І в матеріалах справи не було доказів звернень до банку.

Суддя Святошинського райсуду Києва встановила, що в даному випадку блокування рахунку відповідало вимогам законодавства. Зокрема тій постанові Кабінету міністрів № 637. Тому у серпні 2022 року суддя відмовила у переведенні коштів. В судовому реєстрі немає підтверджень, що це рішення оскаржувалося.

Інформатор розповідав про те, що клієнт Ощадбанку кілька років платив відсотки за кредитом з пенсійної картки. 

Олена Скобцева

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube