Помилка банку обійшлась йому в декілька тисяч гривень
Жінка майже два з половиною місяці збирала гроші, щоб замовити улюблену косметику. Проте, коли вона сплачувала за посилку в терміналі самообслуговування ПриватБанку, гроші потрапили на рахунок банку, а не косметичної компанії. Виявилося, що у неї був борг по кредиту, проте до покупки вона його сплатила. Помилка банку вартувала йому грошей.
В серпні 2020 року близько 15:00 години в магазині в місті Ромни жінка переказувала гроші в терміналі самообслуговування ПриватБанку. Два з половиною місяці вона збирала 1 тис. 124,84 грн на те, щоб купити за низькими цінами косметику AVON. Вона її вже отримала і тоді сплачувала за покупку. Проте щось пішло не так.
Після внесення суми 1 тис. 120 грн термінал не видав квитанцію про зарахування. Нічого не зрозумівши, жінка продовжила і далі переказувати гроші. Але на екрані термінала висвітилося, що 1 тис. 120 грн отримала не косметична компанія, а ПриватБанк.
Жінка відразу зателефонувала на гарячу лінію банку і попросила повернути їй гроші. У відповідь вона почула, що за нею нібито є заборгованість 119 тис. грн. І коли вона сплатить 30 тис. грн, то решту заборгованості банк ніби спише та пробачить. А 1 тис. 120 грн, які жінка хотіла витратити на косметику, банк забрав собі для часткового погашення боргу.
Обурена жінка два дні ходила по відділеннях ПриватБанку і просила повернути її гроші. Проте, її походи та нескінченні телефонні дзвінки на гарячу лінію ніяк не допомогли. Тому вона написала до банку офіційний лист-скаргу. В ньому просила провести службове розслідування та притягнути винних співробітників банку до відповідальності. І повернути помилково стягнуті кошти. Ще вона вимагала сплатити їй моральну шкоду 25 тис. грн впродовж трьох днів з моменту отримання листа.
Проте у банку знов попросили погасити заборгованість. І відповіли, що ніякі гроші повертати не збираються. А про моральну шкоду ні слова.
Щоб довести, що вона банку нічого не винна, жінка показала квитанції про те, що її борг по кредиту від 2011 року сплачений за рішеннями суду. До цього, у липні 2019 року, судді Сумського апеляційного суду постановили стягнути з жінки 3 тис. 846,92 грн на користь ПриватБанку та 115,26 грн судового збору. Вона це рішення виконала.
Проте і це не допомогло. З моменту як гроші забрав банк до того, як жінка звернулась до суду минув рік.
В червні 2021 року жінка звернулась до суду. Вона ще раз розповіла, що майже 2,5 місяці збирала 1 тис. 120 грн для оплати косметики в AVON. Вона посилку отримала, проте через поведінку банку не змогла її оплатити. Через це втратила можливість купувати за зниженими цінами в цій компанії. Майже кожного дня жінка телефонувала на гарячу лінію ПриватБанку, щоб їй повернули гроші, але безрезультатно. Через те, що банк фактично привласнив її кошти, за її словами він мав компенсувати моральну шкоду - 25 тис. грн.
Суддя подивився на квитанції та листи до ПриватБанку, та у вересні 2021 року вирішив стягнути з банку 1 тис. 120 грн. А у моральній компенсації відмовив.
Таке рішення жінку не влаштувало і вона подала на нього скаргу. Вона наполягала на компенсації моральної шкоди.
Судді апеляційної інстанції встановили, що жінка є клієнтом ПриватБанку. Тому установа несе відповідальність за неналежне надання фінансових послуг. Якщо було доведено, що банк помилково зарахував гроші собі, то він має компенсувати клієнту шкоду. Згідно із такими висновками, у грудні 2021 року судді постановили – банк має виплатити моральну шкоду - 500 грн.
Інформатор писав, що перед окупацією Криму чоловік зробив вклад у ПриватБанк, а потім повертав його через суд.