Це саме те, на що і розраховували вчені
Розмови про кінець світу не припиняються. Окрім прогнозованих дат катастрофи, вчені намагаються з'ясувати, як саме поводитимуться люди, якщо знатимуть, що за кілька днів звичного світу та їх не стане. Для цього вони обирають незвичні шляхи. Наприклад, через комп'ютерні ігри.
Як пише видання IFLScience, посилаючись на дослідження, опубліковане у Працях 26-ї Міжнародної конференції з World Wide Web Companion, на допомогу вивчення поведінки людей під час кінця світу пришла комп'ютерна онлайн-гра, розрахована на велику кількість користувачів, з відкритим світом ArcheAge. В неї користувачі могли грати як зазвичай, виконуючи квести, досліджуючи світ, підвищуючи рівень і збираючи спорядження на свій розсуд. При цьому розуміючи, що через 11 тижнів цей сервер буде видалено, а всі їх персонажі буде втрачено.

Вчені наголосили, що видалення комп'ютерної гри можна порівняти з кінцем світу, оскільки результат ігрової поведінки гравців за останні кілька днів втрачає свою значимість. Тобто вони можуть поводитись на свій розсуд не боячись за це покарання. На думку вчених, видалення фантазійного світу є гарним прототипом кінця реального світу, бо воно може допомогти відповісти на одвічне питання – чи відмовляться люди від моральних ідеалів перед обличчям апокаліпсиса, що насувається.
Команда проаналізувала понад 270 мільйонів записів поведінки гравців, таких як дані про підвищення рівня і журнали квестів. Мета – з'ясувати, чи змінилася поведінка гравців, коли вони дізналися, що світ добігає кінця. Згідно з результатами, гра вийшла напрочуд мирною, за винятком кількох людей, які вирішили влаштувати серію вбивств.
"Наші результати не показують чітких змін у поведінці гравців, пов'язаних з пандемією, але деякі гравці, які випали з картини, частіше демонстрували антисоціальну поведінку (наприклад, вбивство гравців). Ми також виявили, що всупереч заспокійливій приказці «навіть якби я знав, що світ завтра впаде, я б все одно посадив свою яблуню», гравці відмовлялися від прогресу персонажа, що призвело до різкого падіння виконання квестів, підвищення рівня та зміни здібностей до кінця бета-версії", – зазначили дослідники.

Тож, знаючи про кінець світу, гравці не бажали самовдосконалення. Ймовірно, за реальних загроз відбуватиметься так само. Гравці, які залишалися до кінця гри, згідно з дослідженням, як правило, були найбільш миролюбними та найбільш відданими грі. Ті, що покинули гру раніше, демонстрували антисоціальну поведінку. Вони вбивали інших гравців, бо втрачали почуття відповідальності та прив'язаності до гри.
Дослідники зробили висновок, що кінець світу був досить мирним, а часом навіть позитивним, з невеликою появою просоціальної поведінки ближче до кінця. Але не варто забувати, що це дослідження обмежене тим фактом, що воно проходило у відеогрі.