Без морских перевезень транспортувати весь обсяг експорту українського зерна практично неможливо з кількох причин
Євросоюз готовий підтримати експорт українського зерна. Про це повідомила президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн у відповідь на розірвання "зернової угоди" за участю росії. Наразі Захід розглядає різні варіанти транспортування українського зерна, включно з ідеєю транспортувати залізницею та автовантажівками. Проте всі вони мають свої ризики, які аналізує Інформар Україна в статті "Після вибуху на Кримському мосту путін оголосив про скасування зернового коридору..."
Перш за все, як показує досвід, що без перевезення морем транспортувати весь зерновий експорт України видається неможливим.
Крім того, наростає внутрішній супротив: у ЄС аграріям важко утримати конкуренцію з українськими фірмами, тому вони виступають проти експорту через їхні країни, оскільки часто воно знаходить покупця саме в Європі. Щоб врегулювати це Європейський Союз запровадив імпортні обмеження, згідно з якими зерно можна транспортувати через Болгарію, Угорщину, Польщу, Румунію та Словаччину, але не можна продавати в цих країнах.
Як варіант розмірковують над можливістю використання військового флоту Туреччини для конвоювання суден із зерном. Однак це викликає серйозні побоювання, адже спричинить до росту вартості страхування суден. Судноплавні компанії можуть не захотіти ризикувати, аби відправляти свої кораблі через зону бойових дій. Як мінімум, це неминуче спричинить здорожчання харчових продуктів.
Якщо ж НАТО чи Туреччина прийме рішення конвоювати транспортні каравани в чорному морі, залишається відкритим питання, як відреагує росія. Кремль може спробувати блокувати судна або, навіть, влаштовувати їм "випадкові" інциденти, до прикладу, "схибити", бомблячи острів Зміїний. Це, однак, дуже малоймовірно, оскільки означає непередбачувані наслідки для путіна, аж до прямого протистояння з НАТО.