Сказала код шахраю, що назвався працівником Київстар — втратила 64 170 гривень з картки: що вирішив суд

Шахрай, який представився співробітником оператора мобільного зв'язку «Київстар» повідомив, що жінці необхідно активувати SIM-картку

Київстар
Жінка після дзвінка від нібито працівника Київстар втратила з картки ПриватБанку кошти у загальному розмірі 64 170 гривень

Жінка отримала дзвінок від шахрая, який назвався співробітником Київстар. Вона ввела код, після чого у неї зникло мобільне покриття її SIM-карти, яка закріплена за додатком Приват-24 та шахрайським шляхом зникли кошти з картки ПриватБанк у розмірі 64 170 гривень. Про це йдеться у рішенні Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області, опублікованому 15 квітня 2025 року. 

3 лютого 2021 року між акціонерного товариства комерційний банк "ПриватБанк" і жінкою був укладений кредитний договір № б/н, шляхом підписання заяви про приєднання до умов та правил надання банківських послуг. Їй було відкрито кредитний рахунок та встановлено початковий кредитний ліміт у розмірі 10 500 гривень, який надалі збільшився до 75 тисяч гривень. Вона перестала вносити кошти посилаючись на спірні операції, які були проведені по її картці за період з 06.09.2023 року (перекази з картки). В ході перевірки даної інформації встановлено, що 12.09.2023 року зафіксовано звернення клієнта, яке було направлено на розгляд фахівцям для встановлення певних обставин. Так, встановлено, що невстановлена особа під час телефонної розмови з нею, представившись співробітником оператора мобільного зв'язку «Київстар» повідомила, що їй необхідно активувати SIM-картку «Київстар», для чого необхідно ввести код. Після вводу коду зникло мобільне покриття її SIM-картки номера телефону «Київстар», який був закріплений за Приват-24. Після чого, треті особи заволоділи коштами з картки на загальну суму 64 170 гривень (комісія 1 925 гривень). Звернень з оскарження операцій за 06.09.2023 року від клієнта не фіксувалось. Оскільки вхід в обліковий запис Приват-24 клієнтки відбувалось з різних пристроїв без зміни логіну та з вірним введенням пароля входу, можна зробити висновок про компрометацію клієнтом власних персональних даних входу в Приват-24, що призвело до компрометації реквізитів картки та проведення оскаржуваних операцій, а тому вини банку в проведенні вказаних операцій по картці відсутня. В порушення взятих на себе зобов'язань громадянка своєчасно не сплачувала кредит та відсотки за користування кредитом, в результаті чого станом на 15 травня 2024 року виникла заборгованість за кредитом у розмірі 88 090 гривень. 

У відклику жінка вимоги не визнала, просила в позові відмовити. Зокрема зазначила, що 02.02.2021 року вона була влаштувалася на роботу, у зв'язку з чим 03.02.2021 року звернулася до відділення ПриватБанк для отримання зарплатної картки, при оформленні якої працівником банку їй було видано ще й кредитну картку. Вона двічі поставила підпис на планшеті, працівником банку було зроблено дві фотокартки з картками. На запитання надати щось у паперовому вигляді, працівник відповіла, що вся інформація відображена на сайті банку. 06.09.2023 року їй надійшов дзвінок від особи, яка представилася працівником «Київстар» та запропонувала поміняти інтернет 3G на 4G, на що погодилася та надала заявку на заміну SIM-карти. Після цього, в телефоні зникло мобільне покриття. Приват-24 разом з картками перестав діяти у телефоні. 06.09.2023 року вже не могла робити будь-яких дій у з додатком Приват-24. Передбачивши, що це можуть бути шахраї, для встановлення руху коштів по її картках, звернулася до ПриватБанку та отримала виписку за кредитною карткою за період з 06.09.2023 року по 07.09.2023 року, з якої вбачається, що кредитний ліміт у вересні 2023 році було збільшено з 25 тисяч гривень до 75 тисяч гривень. При цьому, у неї була незакрита сума кредиту в розмірі 5 441 гривні, яку остання погасила 22.12.2023 року, що підтверджується платіжною інструкцією від 22.12.2023 року. Шахраї якимось чином збільшують кредитний ліміт, а банк своєю чергою без належної перевірки клієнта дозволяє останнім це зробити. 18.09.2023 року звернулася до поліції із заявою, в якій повідомила, що 06.09.2023 року невстановлена особа з використанням інформаційно-комунікаційних систем, із використанням абонентського номера, під час телефонної розмови з особою, яка представилась оператором мобільного зв'язку «Київстар», повідомила, що їй необхідно активізувати SIM-картку та ввести код, після чого у неї зникло мобільне покриття її SIM-карти «Київстар», яка закріплена за додатком Приват-24 та шахрайським шляхом заволоділа коштами з картки ПриватБанк на загальну суму 99 тисяч гривень. 19.09.2023 року за даним фактом відкрито кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. 

Що вирішив суд? 

Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Здійснення транзакцій з карткового рахунку жінки відбулося не за її розпорядженням, тому вона не має нести відповідальності за такі операції. 

"Суд дійшов висновку, що АТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами, що відповідачка, як користувачка кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей за її кредитною карткою, особового рахунку, аканту, додатку, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції 06.09.2023 року на загальну суму 64 170 гривень, і у втраті таких коштів є вина даного користувача. Враховуючи наведене, оскільки здійснення транзакцій з карткового рахунку відповідачки відбулося не за її розпорядженням, вона не повинна нести відповідальності за такі операції", - наголосив суд. 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити